Bryggertabber

@SturlaP Så når Olav gjerne vil inn i et rom, og døra står på gløtt, så er det ikke fordi han er svakt begavet at han ikke kommer på å dytte den opp med poten:p? Han er bare så smart at han i stedet manipulerer meg til å åpne døra for seg;)?

@loebrygg Kattepiss:)? Tenkelig, det der - men jeg bruker ikke Simcoe i alle ølene mine, tross alt.

edit: Til Olavs fordel skal det sies at han "har bott vid en landsvãg i hela sitt liv" - og det er 10 år nå - og han har klart å holde seg i live
 
Sist redigert:
@SturlaP Så når Olav gjerne vil inn i et rom, og døra står på gløtt, så er det ikke fordi han er svakt begavet at han ikke kommer på å dytte den opp med poten:p? Han er bare så smart at han i stedet manipulerer meg til å åpne døra for seg;)?

@loebrygg Kattepiss:)? Tenkelig, det der - men jeg bruker ikke Simcoe i alle ølene mine, tross alt.

edit: Til Olavs fordel skal det sies at han "har bott vid en landsvãg i hela sitt liv" - og det er 10 år nå - og han har klart å holde seg i live
Kjenner at jeg allerede er blitt glad i Olav.
 
Olav tar gjerne i mot besøk:).

Men a propos katter og øl, og veldig trist: Da vi var i Berlin nå, var vi som vanlig innom kneipa Zwiebelfisch, der en prektig hannkatt som heter Zappa har regjert med uinnskrenket makt i mange år. Men nå var han ikke der. En eller annen idiot hadde sprayet ham med pepperspray i ansiktet, og dermed hadde han forsvunnet. Og sjansen for at en katt overlever noe sånt, er visst liten.

Jeg regner med at det er flere av dere som har vært på Zwiebelfisch, og har hilst på Zappa. Så hev et glass og tenk på ham.
 
Jeg tappet 20 liter porter på flasker i går kveld. Nå kom jeg nettopp på at jeg glemte å desinfisere dunken jeg stakk om til. Jeg husker at jeg hadde etpar liter starsanoppløsning opp i dunken og kjørte noe av det ut gjennom kranen, men jeg glemte å sette på lokket og riste for å dekke hele overflaten med desinfeksjonsmiddel.

Fillern. :-(
 
Sist redigert:
Brygget en lager igår, gjorde alt tilsynelatende rett fra start til slutt.. Men idag når jeg skulle sjekke inkbirden, viste det seg at jeg hadde stukket heat/cool feil, så istedet for å varme opp til 9,5grader, så hadde det blitt kjølt til 4,5grader.. Gøy
 
Brygget en lager igår, gjorde alt tilsynelatende rett fra start til slutt.. Men idag når jeg skulle sjekke inkbirden, viste det seg at jeg hadde stukket heat/cool feil, så istedet for å varme opp til 9,5grader, så hadde det blitt kjølt til 4,5grader.. Gøy
Ordner seg det skal du se.
 
Fredag 13 Mai. Noe MÅTTE gå til Skogen /helvete. Trå på silikon-slange når man har pumpe på 6.5 bar. Djævelsk ka da smalt. Ryggen pisseblaut. ørene ringte. Flaks at kukstykket skjedde under utpumping av trub etter brygging, og ikke under dessifeksjon av slanger/kjøler.

Sitter nå lett skjelvende og "nyter" gamle rester som har b(r)ygget seg opp i bryggeriet.

Note to self: Avoid brewing on friday 13. (Eller få tak i slanger som tåler trykket) o_O
 
Etter en britisk periode kjørte jeg et par amerikanske øl: en APA og en amber ale. Apa'n ble i mørkeste laget, og amber alen i lyseste laget. Ganske lik farge altså. Jammen meg har de ikke identisk humleskjea også... Jeg har altså så og si brygget samme øl to ganger, uten å være klar over det:oops:
 
bw.jpeg
Har brygget et øl som skal lagres i 6 måneder, men det er forteffelig allerede etter vel 2 ukers lagring...

Sendt via Tapatalk
 
Ha! Skal tappe en barley wine selv, neste uke. Skal forøvrig tilsette ekstra gjær ved flasking, Safbrew F2. Brukte du det?
Jeg tok 2 spiseskeier med wlp530 topphøstet fra en saison som stod til gjæring. Kastet det oppi omstikkingskaret på en batch på 17 liter. Har karbonert fint på 2 uker.

Sendt via Tapatalk
 
Jeg skaffet min bror en gammel (backup) safe. En ordentlig stor og tung en, som sikkert hadde vært brukt til gullbarrer en gang i tiden. Denne har han i kjellerboden i bygården, full av dyr vin. Når han har fått i seg mer en to glass øl, klarer han ikke å få åpnet den, selv med koden i hånden. Ingen vet hvorfor den er så sær, men det har reddet mye kvalitetsvin fra nachspiel :)
 
Jeg skaffet min bror en gammel (backup) safe. En ordentlig stor og tung en, som sikkert hadde vært brukt til gullbarrer en gang i tiden. Denne har han i kjellerboden i bygården, full av dyr vin. Når han har fått i seg mer en to glass øl, klarer han ikke å få åpnet den, selv med koden i hånden. Ingen vet hvorfor den er så sær, men det har reddet mye kvalitetsvin fra nachspiel :)
En sånn safe burde fulgt med alle nybegynnerkit. Spøk til side, så hadde det faktisk ikke vært så dumt. Etter tre fire fem seks øl, så går jeg for de gode øla, selv om jeg like gjerne kunne tatt de mindre gode. Lærer aldri.
 
Tilbake
Topp