Bryggesoftware: Brewing Day

Hei, da skal bryggene dine, og de som tilhørte andre som hadde de samme problemene, være slettet. Hvis du lager brygg fra en oppskrift på nytt igjen nå, så burde du ikke få de samme problemene :)
Nå håper jeg ikke du har slettet for hardt her.
For jeg mangler et brygg nå, og det er et "live" et... "Mr Nelson whirlpool edition":eek::eek:
 
Er det mulig å legge inn en "glemt passord"-funksjon? Jeg testet dette ut for et par uker siden og husker ikke passordet, gitt.

Har ikke laget det enda, men burde selvfølgelig hatt det! Har du gjort mye på kontoen din? Hvis ikke, så kan jeg fjerne den for deg så du kan lage ny. Ellers kan jeg prøve å få på plass en glemt passord funksjon ganske raskt. Trenger å få laget det uansett.
 
Nå håper jeg ikke du har slettet for hardt her.
For jeg mangler et brygg nå, og det er et "live" et... "Mr Nelson whirlpool edition":eek::eek:
Først og fremst: jo, desverre o_O

Jeg har imidlertid en backup, men den er noen dager gammel. Jeg ser hva jeg får gjort, så ser vi hvor stor skaden er... Hvor langt på vei var brygget kommet? Hva er den siste statusen du la inn?
 
Først og fremst: jo, desverre o_O

Jeg har imidlertid en backup, men den er noen dager gammel. Jeg ser hva jeg får gjort, så ser vi hvor stor skaden er... Hvor langt på vei var brygget kommet? Hva er den siste statusen du la inn?
Brygget står til ColdCrash, men alt etter at gjæringen er kommet i gang er fint.

Så er jo dette Beta, så det er min egen feil at jeg ikke har tatt "backup" selv. :);)
Har nå tatt backup av viktige data fra det andre brygget jeg har gående.
 
Brygget står til ColdCrash, men alt etter at gjæringen er kommet i gang er fint.

Så er jo dette Beta, så det er min egen feil at jeg ikke har tatt "backup" selv. :);)
Har nå tatt backup av viktige data fra det andre brygget jeg har gående.

Hei, da skal den være tilbake igjen, men som sagt så var backupen min et noen dager gammel. Det vil si at du nå er på det siste fermentation steget, og ikke på CC. Alt av målinger og slikt er intakt :)
Hvis du vert akkurat når du startet CC steget ditt, så kan jeg fikse det slik at statusen kommer seg akkurat til der du skal være.

Så skal jeg sjekke en ekstra gang neste gang før jeg faktisk kjører script som sletter noe fra databasen...
 
Har ikke laget det enda, men burde selvfølgelig hatt det! Har du gjort mye på kontoen din? Hvis ikke, så kan jeg fjerne den for deg så du kan lage ny. Ellers kan jeg prøve å få på plass en glemt passord funksjon ganske raskt. Trenger å få laget det uansett.

Sendte deg en PM :)

Flott jobb med dette forresten! Det ser helprofft ut, og hva jeg rakk å teste sist, så det svært nyttig ut også. Takk som deler dette med resten av bryggersamfunnet!
 
Hei, da skal bryggene dine, og de som tilhørte andre som hadde de samme problemene, være slettet. Hvis du lager brygg fra en oppskrift på nytt igjen nå, så burde du ikke få de samme problemene :)
Da ser det straks bedre ut!

1) Jeg har brukt brewmate hittil. Etter å ha angitt en del prametre på utstyret og oppskriften, så får du der opp hvor mye vann du trenger totalt. Så velger du hvordan du vil fordele dette mellom mesk (water to grain ratio) og skylling.

Kan ikke se at jeg får opp hvor mye vann jeg trenger til skylling i programmet ditt. Litt uvant :) Har du vurdert å beregne og vise fram dette?

På chrome på android: Når jeg søker etter ingredienser og søker fram og legger til f.eks. en humletype så henger "treffene" igjen etter at jeg har valgt og lagt til humlen. Ikke noe stort problem, bare småirriterende :)
 
Da ser det straks bedre ut!

1) Jeg har brukt brewmate hittil. Etter å ha angitt en del prametre på utstyret og oppskriften, så får du der opp hvor mye vann du trenger totalt. Så velger du hvordan du vil fordele dette mellom mesk (water to grain ratio) og skylling.

Kan ikke se at jeg får opp hvor mye vann jeg trenger til skylling i programmet ditt. Litt uvant :) Har du vurdert å beregne og vise fram dette?

På chrome på android: Når jeg søker etter ingredienser og søker fram og legger til f.eks. en humletype så henger "treffene" igjen etter at jeg har valgt og lagt til humlen. Ikke noe stort problem, bare småirriterende :)

Hei. Når du har laget et brygg, hvis du ser på Sparge/skylle-steget så står det der hvor mye vann du skal ha til skyllingen, så dette skal være tatt hånd om :)

Skal se på buggen på Chrome på android jeg. Burde være greit å finne siden det er den platformen jeg bruker selv på mobilfronten :)
 
Hei, da skal den være tilbake igjen, men som sagt så var backupen min et noen dager gammel. Det vil si at du nå er på det siste fermentation steget, og ikke på CC. Alt av målinger og slikt er intakt :)
Hvis du vert akkurat når du startet CC steget ditt, så kan jeg fikse det slik at statusen kommer seg akkurat til der du skal være.

Så skal jeg sjekke en ekstra gang neste gang før jeg faktisk kjører script som sletter noe fra databasen...
Kjapt levert.
Backup er bra. Hvilken database har du i bunn?
 
Hvis jeg ikke legger inn et aging-steg så ser det ut til at brygget aldri lar seg fullføre ... er det en bug eller noe jeg overser?
 
Hvis jeg ikke legger inn et aging-steg så ser det ut til at brygget aldri lar seg fullføre ... er det en bug eller noe jeg overser?
Bug ;)

Når du ikke hadde noen aging steg, så er det siste steget der "overskriften" til aging hvor det står aging 0 dager som ikke skulle vært der i det hele tatt. Og siden det da er det siste steget, men som ikke kan fullføres, så regnes ikke steget som fullført. Har fjernet det fra brygget ditt nå, så nå burde det gå fint. Skal få lagt ut en fiks for dette asap (har fikset det lokalt, men ikke lagt det ut live enda).
 
Flott arbeid! En fasinerende tråd å føle med på. Jeg lurte, er det noen måte å kopiere en oppskrift på? Slik at du etterpå bare endrer på noen parameter for å få den varianten av et brygg du vil prøve denne gangen.
 
Flott arbeid! En fasinerende tråd å føle med på. Jeg lurte, er det noen måte å kopiere en oppskrift på? Slik at du etterpå bare endrer på noen parameter for å få den varianten av et brygg du vil prøve denne gangen.

Foreløpig ikke, men for ditt bruk så er det en måte å gjøre det på. Når du velger nytt brygg, og så velger en oppskrift, så kommer du til en side hvor du ser oppskriften, samt at man skal legge inn navn på dette brygget. Hvis du endrer på oppskriften her, så endrer du den bare for akkurat dette brygget, og selve oppskriften din vil ikke påvirkes av dette. Kopiering av oppskrift kommer etter hvert det også. Det er planlagt sammen med deling av oppskrifter mellom brukere, men det kan hende at dette kan lages før da det er en temmelig enkel funksjon.
 
Når du velger nytt brygg, og så velger en oppskrift, så kommer du til en side hvor du ser oppskriften, samt at man skal legge inn navn på dette brygget. Hvis du endrer på oppskriften her, så endrer du den bare for akkurat dette brygget, og selve oppskriften din vil ikke påvirkes av dette.

Ja det fungerte jo. Takk for tipset. Noe annet jeg oppdaget mens jeg prøvde tipset ditt. Når jeg skriver i comments feltet (under fanen) recipes så må jeg passe på å ta linjeskift ellers vil linja fortsette utenfor felte sitt når jeg trykker på add comment. Bruker Mac med Firefox v. 50.0
 
Ja det fungerte jo. Takk for tipset. Noe annet jeg oppdaget mens jeg prøvde tipset ditt. Når jeg skriver i comments feltet (under fanen) recipes så må jeg passe på å ta linjeskift ellers vil linja fortsette utenfor felte sitt når jeg trykker på add comment. Bruker Mac med Firefox v. 50.0

Takk for tilbakemelding! Har fikset det nå :)
 
Dette er jo helt supert!

Jeg holder på med noe lignende selv, men ser du har kommet mye lengre på kortere tid! Kudos til deg i en travel forjulstid :)

Har du tenkt på integrasjon med IFTTT eller pushbullet eller lignende tjenester? Kunne muligens ha "outsource" noe av det "kjedlige" ;)
 
Hei.

Har foreløpig ikke sett noe på integrasjoner med slike type tjenester, men det kan jo være aktuelt etter hvert. Spennende at det er flere på samme tanke som meg :)

Har du kommet så langt at det er noe å se på hos deg?
 
Tilbake
Topp