Bryggesoftware: Brewing Day

Synes dette ser veldig bra ut. Såpass bra at jeg tillater meg å poengtere bittesmå irritasjonsmoment:
Hadde vært fint om man kunne sortere humle-linjene. enten ved drag/drop eller kanskje like greit ved knappvalg for alfabetisk og etter tid. En summering i bunn er også en fin ting (slik som Brewersfriend).

Synes kanskje du burde tillate deg å promotere programmet på for eksempel homebrewtalk.com

Sortering av ingredienser er jeg helt enig i. Skal se på det asap. Jeg kommer nok helt sikkert til å promotere programmet mer etter hvert ja, men vil bare komme meg dit at jeg ikke ender opp med en uhåndterlig mengde tilbakemeldinger først ;)

Forresten flott at du poengterer irritasjonsmomenter. Det er sånt jeg trenger å vite om :)
 
  • Like
Reaksjoner: JEG
@JEG Har også lagt til BU:GU under Recipe information på oppskriften, samt en Average BU:GU under Style guide hvis du utvider den. Tror dog ikke at jeg at jeg kommer til å legge til en egen "bar" for dette i Style guiden både pga. plasshensyn, og også at det er vanskelig å gi en korrekte range på hva som er "gyldige" til og fra verdier for dette på en stil.
 
  • Like
Reaksjoner: JEG
Noen som har lagt inn beer brew 30 3gen i utstyr lista, som vil dele infoen.
Kjempe kjekt program, og blir bare bedre. Tommel opp

Hilsen ein med ny gryte
 
Ny funksjonalitet: Denne her er litt på prøvestadiet fortsatt, men har laget en grafisk fremstilling av meskeprosessen til et brygg under Summary siden på brygget. Denne viser enten planlagte meskesteg i grått, fullførte meskesteg i blått, samt hvilke temperaturer de forskjellig enzymene er aktive. Her kan man også se hvor lang tid man brukte mellom de forskjellige meskestegene på f.eks. å øke temperatur til korrekt temperatur for neste steg. Det er ingen forklarende tekster i forbindelse med denne grafen enda, men tenkte å legge det til etter hvert. F.eks. hva de forskjellige enzymene har som effekt på meskingen.

Tar gjerne imot synspunkter og forslag på denne.

Ellers blir det ikke all verdens med oppdateringer herfra i dag, for i dag er det brygging av Black IPA :D
 
Hei.
Jeg har laget en oppskrift i dag som bruker 3 malt, 2 globale og 1 privat.
Når jeg oppretter et brygg med denne oppskriften er det bare de 2 globale maltene som listes opp i det første meskesteget.
Den malttypen jeg har opprettet selv blir ikke listet opp.

Det er vel en liten bug ? :)
 
Hei.
Jeg har laget en oppskrift i dag som bruker 3 malt, 2 globale og 1 privat.
Når jeg oppretter et brygg med denne oppskriften er det bare de 2 globale maltene som listes opp i det første meskesteget.
Den malttypen jeg har opprettet selv blir ikke listet opp.

Det er vel en liten bug ? :)
Det høres ut som det! Jeg skal undersøke det for deg jeg. Som sagt mye som ble endret "under panseret" for den oppdateringen der :)
 
Kan jeg slette alt av ingredienser som ligger der fra før av? Jeg legger inn alt jeg bruker selv og da synes jeg det er forstyrrende å se alt det andre jeg ikke bruker som er der.
 
Hva har jeg gjort feil her. Får boil volume på 21,68L og OG på 1.075 når det skal være 19,6 L og 1.055. No sparge.

For volumet:

12Liter i keg + 2 loss to trub + 1.5 loss trub kettle * 1,04 + 3.45 avkok (90 min boil) = 19,57..'

Edit. Hadde satt 14L into bottle/kegs, forandre til 12 og da ble volumet riktig, men OGen skjøt opp enda mer. Det er noe kødd med enten potensialet i malten eller meskeeffektiviteten i det jeg har satt opp.
 
Sist redigert:
Hva har jeg gjort feil her. Får boil volume på 21,68L og OG på 1.075 når det skal være 19,6 L og 1.055. No sparge.

For volumet:

12Liter i keg + 2 loss to trub + 1.5 loss trub kettle * 1,04 + 3.45 avkok (90 min boil) = 19,57..'

Edit. Hadde satt 14L into bottle/kegs, forandre til 12 og da ble volumet riktig, men OGen skjøt opp enda mer. Det er noe kødd med enten potensialet i malten eller meskeeffektiviteten i det jeg har satt opp.

Hvilken oppskrift er det snakk om? Kan ta en titt å se om jeg ser noe rart jeg? En du har importert eller laget fra scratch i brewingday? Hvis importert, kunne du sendt meg importfilen?
 
Har nettopp laget den. Mitt første forsøk på BD. Nå heter den Saison Agurk så du skal lett finne den.
 
Har nettopp laget den. Mitt første forsøk på BD. Nå heter den Saison Agurk så du skal lett finne den.

Først OG feil. Her var problemet at egenlagde ingredienser fikk en feil type. Selv om den ser ut som om den er "Base malt", så lå den i databasen som "Grain". Dvs. at på oppskriften tok den ikke hensyn til efficiency. Dette er fikset nå på ingrediensene dine, og nye ingredienser som lages (om 2 min når applikasjonen er ferdig bygd på serveren) vil bli riktige. OG er da slik du forventer 1.055.

Volumet ditt skal jeg sjekke ut, men først har jeg en flokk unger å legge ;)
 
Tilbake
Topp