Byggeprosjekt - BCB Bryggeri

Miguel skrev:
Isteden for å alge ny tråd så låner jeg denne litt.

Er disse  ventilene laget slik at man styrer flowen fra en av sideinngangene til inn/utgangen som står i midten? Eller er det enten alt stengt eller alt åpent? Det første virker jo mest logisk, og det ser slik ut på pilene på ventilen.
Jepp, korrekt, du kan få dem med forskjellige konfigurasjoner for åpning og lukking, jeg har valgt L-konfigurasjon
 
KVS skrev:
Miguel skrev:
Isteden for å alge ny tråd så låner jeg denne litt.

Er disse  ventilene laget slik at man styrer flowen fra en av sideinngangene til inn/utgangen som står i midten? Eller er det enten alt stengt eller alt åpent? Det første virker jo mest logisk, og det ser slik ut på pilene på ventilen.
Jepp, korrekt, du kan få dem med forskjellige konfigurasjoner for åpning og lukking, jeg har valgt L-konfigurasjon

L virker mest gunstig ja.
 
Etter en del tenking, planlegging samt knoting delux i Visio har jeg kommet opp med et design til forsiden av kontrollerskapet jeg er fornøyd med. Mangler fortsatt en del tekst og brytermerkinger, men layouten skal være på plass.
Fronten på skapet er 40x50 cm og jeg skal få den ferdige layouten printet på alu-plate hos Japan Photo, god kvalitet for litt over kr. 270,- Disse platene er ca. 3mm tykk og tanken min er å lime den på fronten av kontrollpanelet, for så å gjøre hulltakingen direkte gjennom platen og døren.
For mer info -> http://www.japanphoto.no/forstoerrelser-og-fotolerret/alu-plate/direkte-print-pa-alu-plate.html
 

Vedlegg

  • Skjermbilde layout.PNG
    Skjermbilde layout.PNG
    264,4 KB · Sett: 889
Miguel skrev:
KVS skrev:
Miguel skrev:
Isteden for å alge ny tråd så låner jeg denne litt.

Er disse  ventilene laget slik at man styrer flowen fra en av sideinngangene til inn/utgangen som står i midten? Eller er det enten alt stengt eller alt åpent? Det første virker jo mest logisk, og det ser slik ut på pilene på ventilen.
Jepp, korrekt, du kan få dem med forskjellige konfigurasjoner for åpning og lukking, jeg har valgt L-konfigurasjon

L virker mest gunstig ja.

Antar jeg korrekt hvis jeg sier at man ikke kan strupe flow med disse? Hvis man setter en L-ventil etter en pumpe og vil strupe, så vil det vel eventuellt lekke inn i utgangen du ikke vil sende godsaker gjennom?
 
Miguel skrev:
Miguel skrev:
KVS skrev:
Miguel skrev:
Isteden for å alge ny tråd så låner jeg denne litt.

Er disse  ventilene laget slik at man styrer flowen fra en av sideinngangene til inn/utgangen som står i midten? Eller er det enten alt stengt eller alt åpent? Det første virker jo mest logisk, og det ser slik ut på pilene på ventilen.
Jepp, korrekt, du kan få dem med forskjellige konfigurasjoner for åpning og lukking, jeg har valgt L-konfigurasjon

L virker mest gunstig ja.

Antar jeg korrekt hvis jeg sier at man ikke kan strupe flow med disse? Hvis man setter en L-ventil etter en pumpe og vil strupe, så vil det vel eventuellt lekke inn i utgangen du ikke vil sende godsaker gjennom?

Helt riktig, det er ingen strupemuligheter med disse ventilene, det er en aktuator som vender på ca. 5 sek. Flowkontrollen gjør jeg i pumpene med eget potensiometer
 
KVS skrev:
Miguel skrev:
Miguel skrev:
KVS skrev:
Miguel skrev:
Isteden for å alge ny tråd så låner jeg denne litt.

Er disse  ventilene laget slik at man styrer flowen fra en av sideinngangene til inn/utgangen som står i midten? Eller er det enten alt stengt eller alt åpent? Det første virker jo mest logisk, og det ser slik ut på pilene på ventilen.
Jepp, korrekt, du kan få dem med forskjellige konfigurasjoner for åpning og lukking, jeg har valgt L-konfigurasjon

L virker mest gunstig ja.

Antar jeg korrekt hvis jeg sier at man ikke kan strupe flow med disse? Hvis man setter en L-ventil etter en pumpe og vil strupe, så vil det vel eventuellt lekke inn i utgangen du ikke vil sende godsaker gjennom?

Helt riktig, det er ingen strupemuligheter med disse ventilene, det er en aktuator som vender på ca. 5 sek. Flowkontrollen gjør jeg i pumpene med eget potensiometer

Nå mener jeg vanlige manueller ventiler, men det er vel samme greia?
 
Bjarte H skrev:
Ser bra ut KVS!
Takker så mye, dette er en av disse tingene som er bra med denne hobbyen, den utfordrer faktisk på det tekniske også  :ilike:
Inspirasjonen til designet kommer i utgangspunktet fra TheElectricBrewery, men mye er hentet fra Time4Another1 på YouTube
[flash=200,200]http://www.youtube.com/watch?v=42LIz4KQQYM&feature=c4-overview-vl&list=PL7EB709E5541950DF[/flash]
 
Har bestemt meg for å ha front-dekslet på kontrollpanelet på norsk og trenger hjelp til noen gode oversettelser

BK -> KK = Kokekar, kokekjele - IKKE Kvinner & Klær  :attevar: Kanskje bedre med KT  :laugh:
MLT -> Finnes det et godt norsk ord for lauter, lautering?
HLT -> VVT?? Varmtvannstank
HEX -> VV = Varmeveksler

Ellers så sliter jeg av alle ting med et godt ord for Power  :bank2: Strøm er jo ett, men føles ikke riktig

På forhånd takk
 
KVS skrev:
Har bestemt meg for å ha front-dekslet på kontrollpanelet på norsk og trenger hjelp til noen gode oversettelser

BK -> KK = Kokekar, kokekjele - IKKE Kvinner & Klær  :attevar: Kanskje bedre med KT  :laugh:
MLT -> Finnes det et godt norsk ord for lauter, lautering?
HLT -> VVT?? Varmtvannstank
HEX -> VV = Varmeveksler

Ellers så sliter jeg av alle ting med et godt ord for Power  :bank2: Strøm er jo ett, men føles ikke riktig

På forhånd takk

Du kan jo kalle BK "Kok" dersom du ikkje finn eit akronym du liker.

Lautering er vel meir enn berre skylling, men skyllinga er vel ein stor del av det?

Power er direkte oversatt "Effekt". Du kan også bruke"Energi", litt avhengig av kva du viser til.
 
MLT - mash/lauter tun. På norsk mesking/skylling kjele.
Kan jo kalle den mesk. :)
Kokekjelen kan jo kalles det, eller bare kok.
Hex kan vel muligens merkes med herms/rims, selv om det ikke er direkte norsk, men en engelsk forkortelse det også :)
Varmtvannsberederen forkortes vvb? Eller vann :)
 
Takker for gode innlegg, går for det enkle, minst mulig akronymer. Noen ganger går man seg jo bare vill i skogen med for mange trær...

Reset = Tilbakestille - for langt, beholdt Reset, et godt "norsk" ord tenker jeg. Ellers skal alt nå være på norsk.

Da er fronten klar for print hos Japan Photo, har sjekket og dobbelsjekket, mener alle feil er luket vekk. Ble mange brytere etc. etterhvert, neste gang får jeg ta i bruk en Brewtroller eller lignende  :jaha:
 

Vedlegg

  • Frontpanel layout2.jpg
    Frontpanel layout2.jpg
    168,7 KB · Sett: 1.165
Var hos Japan Photo i går og hentet bildet som er trykket på en aluminiumsplate.
Må først få si at kvaliteten er meget bra, tekst og alle detaljer kommer fantastisk bra frem.

Men, i prosessen hos Japan Photo har de greid å forstørre originalen min med ca. 3%, noe som kan vise seg å bli et lite problem når alle display etc. skal monteres, fare for at den hvite kanten vises. Området som skal være 76x39mm er på printet blitt 78,3x40,1mm. Jeg er klar over at dette helt sikkert ikke er myntet på denne nøyaktigheten, men likevel...
Har sendt forespørsel til kundeservice for å høre hvorfor man gjør dette, så får vi se hva som blir svaret  :jaha:

Legger ved noen nærbilder
 

Vedlegg

  • 20131024_144340.jpg
    20131024_144340.jpg
    717,9 KB · Sett: 934
  • 20131024_144453.jpg
    20131024_144453.jpg
    656 KB · Sett: 928
EspenL skrev:
Ser veldig bra ut ja!
Håper de har en løsning på skaleringen :)
Fikk svar fra JP i går, ser ut som om de ikke kan gjøre noe med dette;

Grunden de de 3% tolleranse er platerne laves i tommer og ikke i cm. derfor kan det variere.

Så hvis andre tenker å gjøre det samme så må det kalkuleres inn en toleranse på +/- 3%, noe som ikke bør være et problem. Tekst og grafikk er av super kvalitet, det er kun der hvor jeg har laget til felt for cut-out jeg sliter. Vil forsøke et par hull på de forskjellig å se hvordan det går

Hvis ikke så har de har gjennom sitt kundeprogram tilbudt full retur, håper de godtar en plate med hull hvis det ikke funker...
 
Tilbake
Topp