Chipotlekrydder - hvor?

Hei sveis bryggere i det ganske land. Noen som vet hvor man kan få tak i chipotlekrydder her til lands? Skal bare være tørket chipotle og ikke annet salt og graps.
 
Kim; Chipotle pulver er å få kjøpt på Ultra. Bruker det en del når jeg lager Chipotle majo.
 
Odland skrev:
Er ingen Ultrabutikker i Stavanger dog.

Nei, ikke nå lenger, men den butikken som nå er MENY Stadionparken var ULTRA tidligere - og jeg merket overhodet ingen reduksjon i vareutvalget da de skiftet. Men chipotle-pulver må jeg innrømme at jeg aldri har kommet på å se etter der - det vil likevel ikke forundre meg det minste om de har det også.
 
Det er mulig det kan finnes i en av "innvandrerbutikkene". Det er en stor butikk i Sandnes sentrum som har et godt utvalg.
 
Noe annet jeg har gjort før jeg kjøpte pulveret var å støte tørkede chipotle frukter i en morter til det ble til pulver. Om de ikk er helt tørre/sprø kan de tørkes i ovnen på 50 grader med døra på gløtt.
Da vet du med sikkerhet hva som går i brygget.

Er det ikke Ultra ved Stavanger stadion? Der har de hvertfall svært godt krydder utvalg.
 
Vil tro at Helgø har Chipotle. De har i alle fall stort sett det meste. Ellers hiver jeg meg på forslaget om å kontakte Craig. Han vet nok råd.
 
igniztion skrev:
Vil tro at Helgø har Chipotle. De har i alle fall stort sett det meste.

De hadde verken "ferske" eller pulver på Helgø Meny Mariero eller Hillevåg... Så slipper du å gå innom der Kim ;-)
 
Tilbake
Topp