hei! jeg har handlet meg 10,5 l med eplejuice og ei pakke med cidergjær med søtningsstoff. gjær pakken var på 8 gram som skulle rekke til 20-25 l med juice. jeg gjorde det enkelt å delte gjæren opp i to å puttet den ene delen oppi (4 gram). jeg hadde ikke gjærkaret mitt til stede så det ble ei bøtte med lokk som blei prøvd å tette med tec 7. dette ble ikke helt tett, er det farlig med tanke på smak og hygene? kan jeg egentlig ta av lokket å se hvordan det ser ut nedi bøtta? og høres det innafor ut å ha 4 gram oppi juicen?
ett annet spørsmål også, jeg har ikke noen flasker som jeg kan ha cideren på så jeg bestemte meg for å bruke noen gamle plastkanner som det har vært spylerveske osv på før. jeg har skylt å vasket dem godt, også tenkte jeg å bruke klor å desinfisere de med, er dette greit nok?
ett annet spørsmål også, jeg har ikke noen flasker som jeg kan ha cideren på så jeg bestemte meg for å bruke noen gamle plastkanner som det har vært spylerveske osv på før. jeg har skylt å vasket dem godt, også tenkte jeg å bruke klor å desinfisere de med, er dette greit nok?