CIP på Speidel med PBW og Chugger?

Leif RBE

Norbrygg-medlem
Heisann :)

Jeg begynner å bli lei skrubbingen etter hvert brygg..

Idag ser ser det ca. slik ut når jeg kjøler ned:
IMG_5619.jpg


Resirk men ikke whirlpool. Lurer på å sette en kran i siden på speidelen som Kinn har gjort med pilotbryggereren sin men det er en annen sak. Det jeg tenkte var at etter brygget er ferdig og den værste truben er helt ut, kunne det vært veldig deilig å bare hive oppi PBW til 15 liter ca og la det samme opsettet stå og dure i en times tid mens PBW gjør jobben sin.

Men det vasker jo ikke selve gryteveggen. Så jeg stivet opp slutten av løpet med en rustfri rørbit og en vørterlufter i enden: http://www.bryggselv.no/Utstyr-til-gjæring/Oksygenering/Tilbehør/Vørterlufter-400471-p0000000725

Problemer er bare at Marchpumpen på bildet ikke er kraftig nok til at spredningen treffer veggene inne i speidelen. Leser på specen til Chugger at de er like sterke/svake så lurer litt på hva jeg skal gjøre for å få til enklest/mest elegant løsning.

Noen som har prøvd liknende med vannspredere eller CIP baller eller annet? Andre pumper?

Den enkleste løsningen er jo seff å fylle helt opp med PBW løsning men det er jo ikke noe gøy for hverken lommebok eller miljø.
 
Tilbake
Topp