CO2 brannslukkeapparat

Jeg har noen co2 slokkere liggende om noen er interesert.

Tror de er10 litere, med 6 kg co2??

Kan evt sjekke nærmere.

Disse er orginale, dvs med klemhåndtak og stigerør. (forstår lenger oppe i tråden at stigerør ikke er noe problem).
 
Buster skrev:
Jeg har noen CO₂ slokkere liggende om noen er interesert.

Tror de er10 litere, med 6 kg CO₂??

Kan evt sjekke nærmere.

Disse er orginale, dvs med klemhåndtak og stigerør. (forstår lenger oppe i tråden at stigerør ikke er noe problem).

Om det er noe du skal kvitte deg med, og gir bort, så sier jeg ikke nei takk. :)
Hvor holder du til?
 
Ernst Andersen på Alnabru anbefales, kjempeservice der. Flaska jeg kjøpte kom rett fra Kongeskipet Norge.
 
TroSev skrev:
Ernst Andersen på Alnabru anbefales, kjempeservice der. Flaska jeg kjøpte kom rett fra Kongeskipet Norge.
Tenker du på Ernst Nielsen? :)

Jeg kjøpte også flaske der. God service. Billigere flasker enn Aktiv Brannvern, men Aktiv Brannvern har billigere påfyll, enn så lenge. De skulle justere prisene noe.

Verdt å merke seg at begge steder kun tar kontant, om man skal handle der.
 
Beklager trykkleif..Mente det ja. Selve fyllingen blir jo ingen stor utgift over tid. Går jo ikke så mye.
 
Ernst Andersen på Alnabru anbefales, kjempeservice der. Flaska jeg kjøpte kom rett fra Kongeskipet Norge.


Jeg kjøpte flaske der i går.
Koblet på manometer i dag så viser det seg at de har glemt å fylle opp flaska  :cheeky:
 
oyroy skrev:
Buster skrev:
Jeg har noen CO₂ slokkere liggende om noen er interesert.

Tror de er10 litere, med 6 kg CO₂??

Kan evt sjekke nærmere.

Disse er orginale, dvs med klemhåndtak og stigerør. (forstår lenger oppe i tråden at stigerør ikke er noe problem).

Om det er noe du skal kvitte deg med, og gir bort, så sier jeg ikke nei takk. :)
Hvor holder du til?

Holder til i Flekkeford. Vet ikke om fulle co2 flasker kan sendes i post??
 
Hei. Jeg er på jakt etter CO2 flasker. Har du flere igjen av disse? Hvor mye tar du pr. Flaske? Jeg holder til i Lindesnes og hvis du holder til i Flekkefjord så kan jeg hente når jeg kommer hjem fra jobb en gang.
 
Hei.
har et par stk igjen ja.
Sendte et i post her om dagen, det kostet 250 nok.

Det er 5 kg co2 i de. Totalvekt flaske og co2 er ca 12.5 kg.

Sendte deg en PM på flasker da jeg må sjekke litt hvor mye som er igjen og status på flasker.

Kivbyd skrev:
Hei. Jeg er på jakt etter CO₂ flasker. Har du flere igjen av disse? Hvor mye tar du pr. Flaske? Jeg holder til i Lindesnes og hvis du holder til i Flekkefjord så kan jeg hente når jeg kommer hjem fra jobb en gang.
 
Fikk meg akkurat et ombygd 5kg slukkeapparat fra NOHA, med rattventil. Satte på regulatoren som jeg har kjøpt på bryggebutikk. Men får ikke til å regulere trykket. Manometeret viser null trykk. Og når jeg åpner rattventilen er det fri flyt med gass ut gjennom regulatoren og slangen, men jeg får altså ikke regulert det. Hva gjør jeg feil??
 
Jeg er helt amatør på dette, så bær med meg.

Ok, nå koblet jeg slangen fra regulatoren til fatet. For ordens skyld: Det er koblet på inn-ventilen. Justeringsskruen foran på regulatoren er skrudd helt inn. Når jeg nå åpner rattventilen, er det fremdeles ingen utslag på manometerene, verken det for tanktrykk eller det for utløpstrykk, men jeg hører at det går gass inn i fatet. Regulatoren er helt ny, rett fra butikk.
 
Men du har en kobling i enden av slangen? Jeg mener, uten motstand i enden vil jo gassen bare fyke ut av slangen :)

Mine regulatorer fungerer slik at når justerringsskruen er skrudd helt ut (henger og dingler), vil gassen være avstengt. Jo lengre inn skruen skrus, dess høyere trykk ut.
 
Tilbake
Topp