co2 til sveising

åpner di lett med en skiftes nøkkel og et par dunk..tror nok slitasje ikke er noe problem..skulle den lekke så bytter di den inn i ny...
 
Det slår meg at det muligens er lettere å fylle næringsmiddelgodkjent gass.? Kjøpe pellets er sikkert ikke gratis det heller. Npt gjenger som det ofte er på flaskekraner er ikke det jeg vil ta av og på unødvendig. Det for holde ved hver trykkprøving.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
får litt "asossiasjoner" med anleggslivet, det som ikke løsnet med detonerende lunte trengte dynamitt som ikke var alltid lett og bregne så det føyk av og til av store stykker, menmen, det var på 100 mm. plater :)
 
Wurth hadde AGA sin Biogon 5L 4kg kjøpe flaske, den 13,5L 10kg kostet 1200,-kr å bytte in i nyfyllt.
Skal få pris på den 4kg over helgen. Ikke sikkert det er så gale dyrt! Vi får se.
Vist den Bryggselv sin co2 er næringsmiddel godkjent kan det være jeg handler der.
Vist ikke blir det de der sodastream /& aga små flaskene.
 

Vedlegg

  • AGA_Biogon_C_NO639_160738.pdf
    419,8 KB · Sett: 15
Fikk priser på AGA sin Biogon næringsmiddel godkjent co2 av Wurth. For en 5L flaske med 4 kg i. Koster da 530kr ca å bytte inn i en full. Års leie av flaske 1820,- kr ved 3 årig leie periode. Synes dette ble akkurat litt for dyrt. Ble veldig mye billigere om du gikk opp til 10kg flaske men, hvem har brukt for så mye co2? Så jeg kommer bare til å bruke de 600grams AGA flaskene som da er næringsmiddel godkjent. Ingen av "bryggesjappene" jeg har kontaktet å spurt om co2`en de selger i 2 og 4kg flasker er næringsmiddel godkjent har besvart min henvendelse....
Er det vanlig industri co2 i alt i sammen? Jeg forstår faen ikke at de tårer... Trur du at folk som går å får fyllt flaskene sine på bryggebutikken tenker over at det ikke er næringmiddel godkjent gass de får? Men så virker som jeg er en av de ganske få i hele hjemmebrygger Norge som bryr seg om hvordan gassen er produsert. Ser folk kjøper oksygen og nitrogen og co2 på all slags patroner å brannapparat å engangs kanner uten å stille spørsmål. Synes dette er rart i og med alle er ekstra nøyne på alt annet som skal oppi ølet med filtrering og justering av vannet!
 
Jeg har et par slike AGA/sodastream 425g gassflasker. Koster 119 å bytte til full flaske på Clas Ohlson. Noen som vet om disse kan fylles til billigere penge annet sted?
 
Okey, greit å få bekreftet. Hvis du kommer til Clas med en AGA patron bytter de den til Sodastream patron, da de solgte AGA tidligere.
 
Et lite pluss for AGA/Sodastream flaske er at selve flasken koster deg imellom 110-200 kroner avhengig av hvor den er kjøpt, dette gjelder særlig hvis du ikke bruker store mengder CO2 da totalkost over tid også påvirkes av prisen på flasken.

Noe av det dyreste næringsmiddelgodkjente CO2 må vel være de 16g patronene du kjøper hos Bryggselv, 175,- for 6 stk. Ba om slike uten å sjekke prisen først, bummer....blir vel 1822,- for et kilo CO2
Har et mobilt tappeanlegg kjøpt i USA, Tap-a-Draft, der slike patroner koster rundt 10 kroner stykket. Etter besøket på Bryggselv ble kranene øyeblikkelig modifisert til å ta en nippel med CO2 slange og sodastream flaske med regulator. Har ennå ikke brukt de 6 patronene jeg kjøpte hos BS.
 
Sist redigert:
  • Like
Reaksjoner: CEB
N br". ),;;; vvv .x.v,uuv rd. N,x, ,. Fvf, ,, ;, , ; c.,v. ,t ,. .. C..,, c.

Sent fra min HTC One X via Tapatalk
 
Hehe. Mitt aller første lomme-foruminnlegg. Festlig.

Sent fra min HTC One X via Tapatalk
 
Et dumt spørsmål, har kjøpt Aga-flaske og bryggeland-regulator, hvordan brukes jævelen? Det skjer ingenting, vet ikke om pakningen åpnes.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Et dumt spørsmål, har kjøpt Aga-flaske og bryggeland-regulator, hvordan brukes jævelen? Det skjer ingenting, vet ikke om pakningen åpnes.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Er det aga flaske som er like soda stream flasker ? Det kan vere at du ikkje har skrudd hardt nok til slik at ventilen ikkje er åpnet .

Sent fra min SM-A300FU via Tapatalk
 
Tilbake
Topp