Craft co/ Bryggselv konkurs

Tenker at Brewshop er interessert i en tysk leverandør. Personlig syns jeg ikke Castle sin pils malt kommer nær Best eller Weyermann.

Mulig de vil bytte Weyermann med Best? Dersom de virkelig ønsket et eget tysk malteri i porteføljen, vil jeg tro de kunne konkurrert med Vestbrygg om å få Ireks som etter min erfaring er på høyde med Best.

Har Ølbrygging proffavd. for bryggerier?
Det er mulig Best kan være interessant der?
 
Brewshop har jo Weyermann, men jeg likte veldig godt pilsmalten til Best
Strømmen har hatt litt av hvert, mest Weyermann, men også Castle og Muntons. Jeg synes alle har vært helt fine. Jeg kjenner ikke all verdens forskjell, og du kan brygge god pils med alle. Noen er litt speseille - men i alle fall: Jeg kjenner meg trygg på at det ikke vil bli noen problemer med å få brygga pils sjøl om CraftCo blir borte:).
 
På mobilen kan jeg kun gi tommel opp, men dette er langt fra tommel opp…
De fleste bryggebutikken fikk et oppsving ifm korona. De fleste viste også at den var kortvarig. Mange ser nå fortsettelsen av nedturen fra 2019.
Jeg er nå på hytta i Tysvær og tenkte å ta en hyggelig tur innom AltiBrygg for ingredienser til et sommerlig øl. Men de er nå kun på web (+hyggelig lokal service). Trist, men de er ikke alene.
Dersom den største går under, varsler det dårlig for alle oss som foretrekker nærbutikk over Web.
Ikke noe galt med web…
‘Winter is comming’
På tide med en Winter warmer
M
Hei
Altibrygg i Haugesund er fortsatt en lokal aktør. Men vi er nettbutikk basert da det ikke er rom for å drive detaljhandel. Varer kan hentes opp lokalt. Svarer alle henvendelser så godt jeg kan.
 
Og jeg som skulle til å legge ut en gnålemelding om hvor dårlig det står til på ferskgjær-fronten. Prøvde å få tak i WLP838, og fikk beskjed om minst et par måneders leveringstid.
Trist at det går denne veien, men håper på en sunn omstrukturering av markedet. Glad for at vi har Strømmen, som uansett er go-to for min del.
 
Jeg hadde en bestilling inne hos BS som er betalt, men jeg har ikke fått varen.
Noen som har tips til hva jeg kan gjøre eller prøve for å få pengene tilbake?

Jeg regner med at de pengene er tapt, men verdt å prøve kanskje.
 
Anbefaler alle i Tromsø å handle på kjeller 5. Hyggelig betjening og det man trenger av råvarer. Best, weyermann, white labs og div tørrgjær og annet forbruksmateriell. Ikke så mye fokus på utstyr men de har en del fat, gjæringskar og tilbehør. Deler lager med Mack mikrobryggeri så bra turturnover.
 
Hva anbefaler dere som gode alternativer til BryggSelv? Har kun handlet der…..
Har ofte sverget til Bryggselv pga. fysisk butikk på Hasle, men Brewshop er både sinnsykt raske på å få ut ordre og har en veldig solid nettbutikk. La inn en stor ordre på Brewshop i går (søndag) som ble sendt før lunsj i dag (mandag) og har allerede fått sporingsnummer av Posten.
 
Det blir interessant å se hva som kommer i Stor-Oslo området i stedenfor Bryggselv. Jeg handler både hos Brewshop, Strømmen og Ølbrygging, men en fysisk butikk vest for Oslo er å foretrekke. Av de tre er Ølbrygging min favoritt fordi de har et godt utvalg av varer og tilbyr fri frakt for ordrer over Kr. 1500 og opptil 70 kg.
 
Tilbake
Topp