Dampkondensator G40

For noen poster siden var jeg også innom at dette ville skape utfordringer for deg.
Jeg anbefalte deg da nytt hull i lokket for damkondensator (jeg kan bistå) slik at du får frigjort senterhullet i lokket for tilsetninger / inspeksjon.

Siden du allerede har vifte og uttak, ville jeg dessverre ha droppet hele dampkondensatoren. Jeg opplever den som en kriseløsning dersom du ikke kan lufte ut i friluft. Med min minimalistiske løsning er det ekstremt enkelt å tilsette humle. Absolutt ingen lukt eller fuktighet. Monteres på sekunder. Er svært flyttbar med hjul under bryggeren.
1754985241996.jpeg
Alle trenger sin egen reise.
I tråden under ser du hvordan jeg startet (3-kjelers oppsett)

Bygging av løsninger startet egentlig i 2014 med en BB30 og et spektakulært opplegg som absolutt ikke fungerte :cool:

Sist redigert:
Etter en par-tre brygg ser det bra ut så langt. Lar brygget koke opp og bytter til Power mode, og justerer effekten ned til 55-60%. Da får vi en fin rullende kok uten den tropiske damp-effekten i hele huset. Varmtvannet fra kondensatoren brukes til vask.

Eneste som mangler er en liten luke for tilsetting av ingredienser underveis, men det får man på plass etterhvert.

1000002310.jpg

Etter en par-tre brygg ser det bra ut så langt. Lar brygget koke opp og bytter til Power mode, og justerer effekten ned til 55-60%. Da får vi en fin rullende kok uten den tropiske damp-effekten i hele huset. Varmtvannet fra kondensatoren brukes til vask.

Eneste som mangler er en liten luke for tilsetting av ingredienser underveis, men det får man på plass etterhvert.

Vis vedlegget 74695
Hvordan tenker du å ta hull for humle osv?

Tilbake
Topp