Dårlig korkemaskin?

Moi

 
Kjøpte en startpakke på den lokale bryggebutikken, og der fulgte det med en korkemaskin av type "Emily" (rød håndkorker med to håndtak). Testet den ut på litt forskjellig pant jeg har liggende, men det virker ikke som om korkene sitter skikkelig på. Brukte nye korker hver gang, men de var mye lettere å ta av enn på "butikkøl" (de ble ikke en gang bulket). Er det slik det skal være, eller har jeg fått en dårlig maskin?
 
Er også helt ny i dette gamet og har kjøpt noen artikler for å komme i gang. Korket 3 kasser med vanlige 0,33 flasker ved bruk av denne håndkorkeren. Ikke den beste å bruke men korkene mine sitter og flaskene er tette. Jeg må også legge inn noen juksesteg ("løfte"korkeren på plass) for å korke disse småflaskene på vettug vis og klemmer 2 ganger (snur flaska 90 grader før andre runde)

Nå er det bestillt bordmodell av to grunner: håndkorkeren er noe slitsom i bruk og selv om flaskene mine til nå har vært tette så stoler jeg ikke helt på håndkorkeren.

Lykke til videre
 
Takk for svar!

Stikker ned og kjøper en bordkorker før jeg skal flaske. Hadde nok endt opp med å kjøpe en slik en senere uansett. Noen som har noen modeller de anbefaler, eller feller man bør unngå? Og hvor mye må man ut med for en slik en?
 
Tilbake
Topp