Dårligere effekt med humlepose

Hei,

Spørsmålet er enkelt; Får man dårligere effekt ved bruk av humlepose kontra å hive humla rett i karet (bruker GF btw)?

Posene er jo såpass rimelige at dersom det ikke gjør noe utslag negativt så blir det jo mindre klin og fare for at det tetter seg ved å bare bruke pose.
 
Jeg synes det har funket fint hos meg. Når jeg brygger IPA så har jeg så mye humle opp i at det gjør vel ingenting :) noen sier at det blir dårligere effekt, men det kan du løse med et par ekstra gram humle. Jeg bruker pose hver gang, og det sparer meg for mye arbeid
 
Ja, du får mye dårligere effekt av humla med bruk av pose. Tror teorien sier ca 20% lavere. Jeg har sluttet helt med bruk av pose. Mye meg humlesmak på samme oppskrift.
 
Hei,

Spørsmålet er enkelt; Får man dårligere effekt ved bruk av humlepose kontra å hive humla rett i karet (bruker GF btw)?

Posene er jo såpass rimelige at dersom det ikke gjør noe utslag negativt så blir det jo mindre klin og fare for at det tetter seg ved å bare bruke pose.
Jeg pleide å øker humlemengde med 5% ved bruk av pose. Har gått over til å humle direkte i vørteren.
 
Kommer an på hvor mye du har i posen, mindre mengder er nok ganske likt, er den smekkfull blir effekten redusert
 
Er det kanskje en fordel å bruke flere poser da hvis du bruker mye humle
ikke det at jeg er en av de som bruker pose
 
Brukte poser da jeg startet å brygg men lite fornøyd med humleutbytte. Ser lite grunn å bruke sånne. KISS
 
Ja, du får mye dårligere effekt av humla med bruk av pose. Tror teorien sier ca 20% lavere. Jeg har sluttet helt med bruk av pose. Mye meg humlesmak på samme oppskrift.
Det tror jeg ingenting på at du muste 20 prosent av humlen i humlepose. Bare sørg for å ha mye plass i hvær humlepose og er det mye humle så del humlen opp og ha den i flere poser. Humle poser kan brukes mange ganger.
 
Tilbake
Topp