Defekt varmeelement?

Har nå fått testet med megger, og mellom fasene som går inn på varmeelementet og jord (chassis / varmeelement) er det full kontakt. Er det noe annet som kan være problemet da?
 
protto skrev:
Jo, mellom private men ikkje næringsdrivande.

Fra loven:
§ 1. Alminnelig virkeområde

      Loven gjelder forbrukerkjøp, hvis ikke noe annet er fastsatt i lov.

      Med forbrukerkjøp menes salg av ting til en forbruker når selgeren eller selgerens representant opptrer i næringsvirksomhet.

      Med forbruker menes en fysisk person som ikke hovedsakelig handler som ledd i næringsvirksomhet.
 
Ja men garantien førast vidare til neste privatperson om vara blir solgt i garantitiden. Det er vara det stillast garanti for, kven som eig den er forsåvidt likegyldig.
 
Nytt varmeelement er på vei fra Tyskland, men ligger vel an til at jeg må betale en 500-lapp..
Prøver nå å ta ut det gamle, så alt er klart til jeg får nytt, noen som har gjort det før?
Har kuttet og tatt av det ytterste laget med krympeplast, for i det heletatt å få skrudd av mutterne. Må jeg kutte i neste lag også? Eller er det noen kobling en plass? Kanskje det går å åpne i den koblingen som går inn boksen med displayet?
 

Vedlegg

  • IMG_0105.JPG
    1,8 MB · Sett: 255
  • IMG_0108.JPG
    1,6 MB · Sett: 246
For å svare på mit eget spørsmål, det neste laget med plastikk skal ikke kuttes bort/åpnes.
Kontakten som går inn i kontrollboksen/displayet kan åpnes. Åpne en liten skrue, løsne mutter bak på kontakten, og skyv ledningene fremover/ut av kontakten.
Da er det bare å vente på at nytt element skal komme i posten. Klarte ikke å se noe feil på det gamle, vasket det godt, men fant ikke noen hull eller andre synlige feil..
 
Da jeg fikk nytt element, kom det uten kontakter, så du må skru av kontaktene av det gamle elementet og flytte dem over på det nye. De kan være litt plundrete å få av, men bare du finner alle de rette skruene, så går det rimelig greit.
 
Tilbake
Topp