Deilige bilder!!!

IMG_7841.JPG
Berliner Weisse endelig klar for flasking. Første gang jeg prøver no boil. Pitchet rett på gjærkaka i et øl som ble sekundærgjæret på brett lambicus og brux. FG ble 1.004.
Den ene har fått pasjonsfrukt og den andre har fått kirsebærpure, brukte de foreslåtte mengdene på Milk the funk. Fruktsmaken ble helt perfekt! Får se om jeg greier å la flaskene stå til våren :rolleyes:

Fikk denne mini-fatvaskeren i hus i dag. Har tidligere koblet tappelinje-vasker og fat-fat koblingen, men dette var mye enklere :)
Video her
3a101593fe6d9d14b8705824d5e98f30.jpg

Selges hos Katla

Sist redigert:
Ferdig koblet 12V siden av den nye "midlertidige" kontrollboksen med mock 12 volt strømforsyning.
Noen som har en link til en god 230V->12V omformer?

2017-01-20 18.55.28.jpg

BT har en som gir 3000 mA på sekundærsiden. Er du heldig så har jeg en slik liggende, hvis du er interessert. Den er stor som en litt eldre laptop-lader.
@LarsUlv
BT ?
Jeg har en del eldre 12V strømforsyninger som gir 1A - 1.5A som jeg ser for meg at jeg kan bruke. MEN det krever jo at jeg har en stikkontakt inni boksen/skapet, som jeg tenker er litt uproft/feil ?
Jeg ser for meg at det er mer korrekt med en sak som dette: http://www.clasohlson.com/no/Elektronisk-transformator-/Pr365949000
Jeg er IKKE elektriker, men har en kompis som er over sterkstrøm siden for meg.

BT ?
Jeg har en del eldre 12V strømforsyninger som gir 1A - 1.5A som jeg ser for meg at jeg kan bruke. MEN det krever jo at jeg har en stikkontakt inni boksen/skapet, som jeg tenker er litt uproft/feil ?
Jeg ser for meg at det er mer korrekt med en sak som dette: http://www.clasohlson.com/no/Elektronisk-transformator-/Pr365949000
Jeg er IKKE elektriker, men har en kompis som er over sterkstrøm siden for meg.

Biltema.

Du må bare regne på strømforbruket, at de gir nok mA. Og nei, det krever ikke stikk-kontakt. Klipp av kabelen (pluggen) og bare fest lederne (skikkelig!) på en eller annen måte til 230V-inntaket ditt. Hvis du bruker skinne, eller parallellkobler med to ledere i samme hull (hvis hullet er dimensjonert for det)eller på annet vis, må du velge selv. Bare det er en forsvarlig tilkobling.

Edit:Kikket på bildet ditt igjen. Du bruker WAGO, topp stemning. Du kan klippe av pluggen og stikke lederne i hver sin WAGO, hvis du splitter 230V inntaket slik.

Sist redigert:
Tilbake
Topp