erikraude
Norbrygg-medlem
https://www.bbc.co.uk/food/recipes/sloegin_7722Forklar gjerne, slik at en vanlig kar skjønner og
https://www.bbc.co.uk/food/recipes/sloegin_7722Forklar gjerne, slik at en vanlig kar skjønner og
Bryggelogg på dunk:
Vis vedlegget 42533
Kaster du den når du ikke får plass til mer skriblerier?
Ja, når vi først er inne på det, hvor lenge bruker dere/holder en bøtte?
Jeg har vel hatt mine to i snart 3-4 år nå
Hva bruker du det til?
Er det godt
Oppskrift?Har både syrlighet, sødme og umami, bra kompleksitet. Brukes som grillsaus, men også litt som balsamico. Smaker nydelig.
Oppskrift?
Sent fra Tapatalk
Har tenkt å tilsette litt i en porter når jeg får tidHar både syrlighet, sødme og umami, bra kompleksitet. Brukes som grillsaus, men også litt som balsamico. Smaker nydelig.
Etter to batcher med utforsking av hvordan svart hvitløk funker i en porter, tenker jeg å prøve en litt sterkere versjon, forhåpentligvis snart. Det opprinnelige navnet Black Crack kom fra navnet på produktet jeg brukte den gang. Men skal prøve honningfermentert hvitløk denne gangen, etter noen måneder blir det ganske svart, og smaken ligner. Anbefales å prøve til matlaging uansett.
Svart hvitløk i porter høres veldig spennende ut. Hvor mye bruker du?Har tenkt å tilsette litt i en porter når jeg får tid
Ja, når vi først er inne på det, hvor lenge bruker dere/holder en bøtte?
Supert, skal prøve! Men det er vel litt sent nå kanskje?
Du bor i Larvik? En del av det jeg brukte er fra mellom Stavern og Nevlunghavn, resten fra Hvasser. Masse å ta av.Øhh, her jeg bor jo......
Bor midt mellom Larvik og Sandefjord jaDu bor i Larvik? En del av det jeg brukte er fra mellom Stavern og Nevlunghavn, resten fra Hvasser. Masse å ta av.
Jeg brygger små batcher og har to 15-liters bøtter og to 10-liters bøtter (split batcher). Har ikke helt kontroll på hvilke som er eldst eller hvilke som er brukt mest. Har brygget i snart fire år og har ikke byttet ut ennå. Tenker at den dagen jeg får tydelig infeksjon, så er det på tide. Inntil da så holder de vel en gang til...Ja, når vi først er inne på det, hvor lenge bruker dere/holder en bøtte?