Deilige bilder!!!

5cc5eb71218be08592ddba11ded87634.jpg



Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Det er hydroponics ja, fungerte som en drøm i fjor, har aldri hatt så mye tomater. Har noen blomster på mine også, så dette blir bra.
 
Det er hydroponics ja, fungerte som en drøm i fjor, har aldri hatt så mye tomater. Har noen blomster på mine også, så dette blir bra.

Men hvordan er det med "vassne" tomater? Jeg har både lest og hørt at for mye vann gjør at de blir litt slappe i formen. I år som i fjor under sommeren så dyrker vi ute. I fjor så var det jo ganske varmt og tørt, så vi vannet veldig mye, og resultatene på alle plantene (8 forskjellige strains) var at de var liksom ganske soggy. Så jeg lurer på det med hydro, antar at det vil lede til noe av det samme hvis de står i næringsløsing hele tiden? Ut fra det så har jeg jo vurdert et dryppsystem.

Vi begynte i februar i år, og flere er rett før de har begynt å komme med frukt ut av blomstene.
 
Ja, for mye vann er like dårlig som for lite. Røttene trenger oksygen og står uten vann mesteparten av tiden.

Jeg har en utgave av det systemet her:
nft2.jpg

Jeg bruker verandakasser og pumper vannet inn nederst i kassene ved siden av et overløpsrør som bestemmer nivået på vannet i kassene. Pumpen starter med jevne mellomrom, avhengig av størrelsen på plantene og temperaturen. Jeg styrer det med en app og kan justere det også når jeg ikke er hjemme. Når pumpen stopper renner alt vann tilbake gjennom pumpen og røttene står i luft.

PSX_20190608_204706.jpg PSX_20190608_204634.jpg PSX_20190608_204741.jpg
 
Tilbake
Topp