Den Store BrewFather Tråden

Finn Berger

Moderator
Det vil ikke være å dele opp siden syremalt er ofte syrnet med lactol. Da får du samme stoff bare på ulik måte

Mvh Frode
Jeg trur all syremalt er syrna med mjølkesyre. Årsaken er reinhetslova. Mjølkesyra produseres av mjølkesyrebakterier fra maltet, og dermed er man innafor. Artige folk, tyskerne:D.

Ravneklo

Norbrygg-medlem
Har lest at de også lot en en kjetting med sink «tilfeldig» henge ned i gjæringskaret, for næring. Luringene.
Mein Volk war immer pragmatisch... :cool:

Sånn bare for å oversette, siden skoletysken folk lærer her i landet ikke fanger opp idiomatisk Tysk; Vi tyskere har alltid vært praktisk anlagt... selv om vi er tradisjonalister så det rekker...
( Sa han som er oppvokst der og senere har jobbet der...til tross for at hans norske side er en miks av norlenning og same... :cool: )

Petter Mandt

Norbrygg-medlem
Mein Volk war immer pragmatisch... :cool:

Sånn bare for å oversette, siden skoletysken folk lærer her i landet ikke fanger opp idiomatisk Tysk; Vi tyskere har alltid vært praktisk anlagt... selv om vi er tradisjonalister så det rekker...
( Sa han som er oppvokst der og senere har jobbet der...til tross for at hans norske side er en miks av norlenning og same... :cool: )
Iom at jeg var tenåring på 80-tallet er jeg flaska opp på filmer som var … godt populert av tyskere. Så den linja forsto jeg lett. Samt at jeg tok 2 uker tysk C-språk på videregående :p

Topp