Hei, nå har jeg lagt inn en oppskrift hvor jeg "steeper" både Roasted og Cara de siste minuttene av mashing. Er det noe endringer jeg må gjøre i oppskriften, slik at for eksempel Mash pH blir kalkulert på en riktig måte?
Vis vedlegget 54969
Legger inn wlp002 som gjær, men den justerer ikke FG for mesketemperaturer under 66 grader, også om jeg klikker av at den gjærer komplekse sukkerarter (noe den jo ikke liker). Ser at BF setter den opp med 66,5% attenuasjon, men med lavere mesketemperaturer attenuerer den jo minst 70% etter mine erfaringer …
Takk for svar!Du kan legge in FG manuelt og, om du ønsker.
Når BF kalkulerer "strike temp" gjør den det ut fra første forsukringsteg selv om jeg har et foregående proteinsteg … Anyone?
Er ikke dette den store BrewFather tråden?Og BF referrer du da til Brewfather eller Brewers Friend?
Selv om jeg legger inn ny gjæringsprofil gjør den dette så snart jeg legger inn et forsukringsteg.En bug i importert oppskrift? Jeg la inn et steg på 52C på ei pils oppskrift, da endra strike temp seg.
Vis vedlegget 55316
Vis vedlegget 55315
Er ikke dette den store BrewFather tråden?
Veldig fort gjort!Oops, sorry
Den kalkulerer basert på beta-amalyse-steget så sant jeg legger dette inn. Også om jeg sitter protein-steget til infusjon.Skjermbilde? Her heter det
Vis vedlegget 55317
Snodig. Jeg klarer ikke å gjenskape det her.Den kalkulerer basert på beta-amalyse-steget så sant jeg legger dette inn. Også om jeg sitter protein-steget til infusjon.
En bug i importert oppskrift? Jeg la inn et steg på 52C på ei pils oppskrift, da endra strike temp seg.
Vis vedlegget 55316
Vis vedlegget 55315
Veldig svingende temperatur?Integreringen av Plaato gjærlås gikk som en lek
Vis vedlegget 55380
Ja, men dette er ambient temperatur, altså temperaturendingene i lufta i kjøleskapet. Innenfor de samme svingningene er temperaturendringene i vørt +/- 0,3 grader.Veldig svingende temperatur?