Det bygges bryggeri

I Stavanger er det nå normalt plussgrader mesteparten av året så bruk av slange til kum/hage er jo absolutt gjennomførbart. De få dagene med frost er det vel mulig å ikke brygge, evt sende fruen på kvadrat eller newsman mens du rå-brygger på kjøkkenet?
 
Sverre K skrev:
Slapp kjølevannet rett ut på plen der jeg bodde tidligere og det gikk bare helt fint selv på vintern.

Har brukt å ha kjølevannet rett ut på plenen, men etter en stund forsvant alt gresset på den plassen det pleide å renne ut :p Stakkars plen.

Edit: Fikk hentet nok en hylle i dag samt fikk tak i noen plater til å ha på gulvet for å motvirke fukt :)
 
Har brukt å ha kjølevannet rett ut på plenen, men etter en stund forsvant alt gresset på den plassen det pleide å renne ut :p Stakkars plen.

Naboen sliter også med dårlig plenvekst der jeg lar kjølevannet renne.... :jaha:  ;D
 
Bernts skrev:
Har brukt å ha kjølevannet rett ut på plenen, men etter en stund forsvant alt gresset på den plassen det pleide å renne ut :p Stakkars plen.

Naboen sliter også med dårlig plenvekst der jeg lar kjølevannet renne.... :jaha:  ;D

Hehe så du brygger kun etter mørkets frembrudd og aller helst i regnvær?
 
arve.thue skrev:
Bernts skrev:
Har brukt å ha kjølevannet rett ut på plenen, men etter en stund forsvant alt gresset på den plassen det pleide å renne ut :p Stakkars plen.

Naboen sliter også med dårlig plenvekst der jeg lar kjølevannet renne.... :jaha:  ;D

Hehe så du brygger kun etter mørkets frembrudd og aller helst i regnvær?


Nei, jeg er gått over til å starte dagen med brygging. Da får jeg fred fra unger og kona som ikke liker lukta av meskingen + evt naboer som kunne klaget over nedkjølingen. ;D

Det er mange fordeler med å jobbe offshore. :skitbra:
 
HVA?!?! Ikke liker lukten av mesken. Den er jo nyyyydeli!
                        Lukt av gårsdagens meske derimot.....  :eek:ppkast:
 
Forstår heller ikke folk som ikke liker lukta, har noen kompiser her og brygger akkurat nå og det er uenighet om lukta er god eller ikke...
Det beste med bryggeripub er jo å drikke godt øl i bryggelukt:)
 
Jeg er helt enig når det gjelder lukten av mesk, den er nydelig....

However.. Det er forskjell på å være Konge og Sjef..  Slik er det bare.
 
Har en mesk liggende utenfor hagen, etter ett brygg i foregående helg.
Skulle hente ut noen furustokker fra skogen i går......trakket i mesken.....brekningene ble fremkalt sporenstreks.....
Jeg er småbarnsfar og vant til bleieskift og kropsvesker, men dette var ubeskrivelig mye verre.

Nyblandet mesk derimot er manna fra himmelen....eller hva det heter....
 
Hvor stor er boden? Vurderer en bod selv for brygging men usikker på størrelse som trengs.  Og.. hvorfor er det ikke noen bilder av den når den er ferdig?
 
Bilder har ikke kommet fordi jeg er lat. Den er ikke allverden stor. Rundt 5 kvadratmeter vil jeg tro. Bygger i høyden.
 
Har et benkekjøleskap der inne, to underskap (et til stuff og et til gjæringsboks). Et 170x80-skap og en drypphylle på rundt 280 oppe på veggen med kroker til å henge opp sleiver, kjøler m.m.

Kunne med fordel vært større, men det skal funke.
 
Jada, så var det over ett år siden sist. Det har strengt tatt ikke skjedd allverden siden sist. Den nyankomne arving har krevd sitt. Nå er det imidlertid gått seg litt til og undertegnede tar igjen fatt på bryggeribyggingen. Det jobbes med fast strømopplegg i boden og det er handlet inn deler til et feita meita styringsskap som ha kontroll på det hele. Bilder kommer snart.
 
Tilbake
Topp