Det bygges bryggeri

Jeje, det blir vel lektre ut og legge asfaltplater mellom stenderene på meg da. Bør vel klare å tette med en fyllmasse av no slag mellom stender og plate dersom jeg kapper for skjevt  8)

Må uansett ha et sted til øleskap, og boden har adkomst fra veranda, som igjen har adkomst fra stua. Mao. nært nok sofaen :biersmile:
 
Hvis du legger asfaltplater mellom stenderne fra innsiden, så bør du være obs på at kledningen må få luft. Det sies vel at kledningen skal lektes ut 3-4 cm fra asfaltplater/vindsperre for at det skal være luftsirkulasjon bak den. Kjipt hvis kledningen råtner 2-3 år "down the road", da blir den enkle løsningen plutselig litt stress... Luft bak kledningen kan vel ordnes enkelt med noen tynne lekter mellom asfaltplaten og kledningen.

Jeg skal ikke late som om jeg er noen fagmann, men har kjøpt meg gammelt hus og lest meg litt opp på restaureringsfaget...
 
Snublet over denne tråden nå. Skal si det var riktig ryddig og rent der inne, på den tiden :)
Nå som oppussing av hus begynner å bli ferdig, blir planer iverksatt?

Det er ihvertfall ett glimrende rom for brygging! :)
 
Joda...

"Jeg må få fikset den boden" har jeg mumlet i tja... 6-7 måneder nå :(

Skal bare krangle litt med borettslaget om å bytte sikringsskapet, slik at jeg lett kan legge til en ny kurs ut i boden.
 
Nå er ikke jeg elektriker men må du bytte ut hele sikringsskapet for å legge til en ny kurs?
er det "gamle" helt fullt?
 
Har forøvrig fått skaffet med noen snadder aluminiumshyller jeg skal bruke der inne. Drypptørke utstyr, gryter, gjæringsspann m.m.
 
Sweet! Ser for meg at det kommer til å bli ett knall rom å dyrke hobbyen i :)
Bare dekorere ytterveggene med cascade humle :D
 
Satser på at det blir saker ja, eneste som er teit er at jeg ikke har vann der. Men vann rett ved siden av da.
 
Jeg har også en bod som jeg har sagt skal bli bryggeri i 4-5 måneder... Har litt av samme utfordringer som deg mtp på elektrisitet og vann, men trenger heldigvis ikke bytte sikringsskapet. Jeg har en 10A kurs til boden i dag, men det er kun til en enkelt taklampe og ingen stikkkontakter (lurer på hva han som strakk den kursen tenkte...) Må vel ha minst 20A, ev. 2x16A for å dekke behovet.

Ang. vann tenkte jeg å lage en liten gardenakobling på utsiden av boden der jeg kan koble på hageslangen, og koble dette til en oppvaskkum med blandebatteri inne. Avløp blir foreløpig rett i en Labb dunk eller noe sånt.
 
igniztion skrev:
Ang. vann tenkte jeg å lage en liten gardenakobling på utsiden av boden der jeg kan koble på hageslangen, og koble dette til en oppvaskkum med blandebatteri inne. Avløp blir foreløpig rett i en Labb dunk eller noe sånt.

Samme som jeg tenker
 
igniztion skrev:
Avløp blir foreløpig rett i en Labb dunk eller noe sånt.

Det blir mange tømminger av Labbdunken under kjølingen, med mindre du aksepterer å vanne hagen i samme slengen. Det kan være litt upaktisk på vinterstid.
 
Jeg har tenkt litt på kjøleproblemet ja, og er fortsatt ikke helt sikker på hvordan jeg skal løse det vinterstid. Å legge inn avløp i boden er uansett en kostnad jeg ikke kan ta akkurat nå. 20 min kjøling på full pupp blir ca 150l vann ifølge min uhøytidelige testing.
 
Slapp kjølevannet rett ut på plen der jeg bodde tidligere og det gikk bare helt fint selv på vintern.
 
Tilbake
Topp