Jeg vil forsøke å bygge meg et rimelig glykol-anlegg for å regulere temperaturen under gjæring. Tanken er å ha kjølesløyfer oppi gjæringskaret, og så bruke en Inkbird 308 til å styre ei pumpe som sirkulerer glykolen mellom et reservoar i frysedelen på et kjøleskap, og sløyfa.
Jeg tenkte bruke denne pumpa sammen med en slik adapater. Vil dette funke?
Det vil være en billig måte å få et ganske greit opplegg for styring av temperatur, som også tar veldig liten plass. Jeg brygger små batcher, og det er bare teit å kun få plass til et 12l gjæringskar i kjøleskapet av gangen. Nå kan det heller romme kalde øl, og så kan jeg ha kanskje to-tre kar med dette oppsettet stående ved siden av!
EDIT: Språk. Også innser jeg at ei pumpa har unødvendig stor kapasitet. Ei akvariepumpe er nok ideelt.
Jeg tenkte bruke denne pumpa sammen med en slik adapater. Vil dette funke?
Det vil være en billig måte å få et ganske greit opplegg for styring av temperatur, som også tar veldig liten plass. Jeg brygger små batcher, og det er bare teit å kun få plass til et 12l gjæringskar i kjøleskapet av gangen. Nå kan det heller romme kalde øl, og så kan jeg ha kanskje to-tre kar med dette oppsettet stående ved siden av!
EDIT: Språk. Også innser jeg at ei pumpa har unødvendig stor kapasitet. Ei akvariepumpe er nok ideelt.
Sist redigert: