Finn Berger
Moderator
Ikke i nærheten en gang. Kvalitetsfølelsen er og en helt annen.
Men de funker og mine drar en fem liter greit.
Det er da jeg lurer på hva folk mener når de sier at den drar "greit"?
Ikke i nærheten en gang. Kvalitetsfølelsen er og en helt annen.
Men de funker og mine drar en fem liter greit.
Det 5 liters bildet var en heller stusselig vortex... (?)Her er bilder av 5 liter og 3 liter, på full gass. Hjulet kastet seg av på 3-literen når vortexen ble for voldsom.
Det 5 liters bildet var en heller stusselig vortex... (?)
@Finn Berger Har du åpna og sett om noe har "forflytta" seg? Har ikke åpnet min, den har et voldsomt drag ennå. Bruker forholdsvis stor oval rørepinne.
3 liter i 5 liters kolbe.
Vis vedlegget 47261
5 liter i 5 liters kolbe.
Vis vedlegget 47262
Begge med den pinnen som fulgte med Intllab'en.
Det er ca halv fart på Intllab'en, men noe høyere så hopper pinnen av, på min.Det der er ganske langt unna BS-rører'n på halv fart, så hvis det er hva folk mener når de sier at Intllab'en drar greit, så skjønner jeg det. Det er nok fremdeles noe galt med min, for den kaster pinner veldig kjapt. Det er håpløst å bruke den til mer enn 2 liter.
Det der var tassent, ja...3 liter i 5 liters kolbe.
Vis vedlegget 47261
Vis vedlegget 47262
Tassent? Betyr det stusselig kanskje?Det der var tassent, ja...
Er Intllab'en like effektiv som Bryggselvrører'n? Får du en skikkelig kraftig hvirvelstrøm?
Det der var tassent, ja...
Jepp, noe slikt ja, uten kraft, stusselig, svakt.... tassent.Tassent? Betyr det stusselig kanskje?
Når jeg begynte med magnetrørere var den gjengse oppfatning at målet var et lite smilehull i toppen. Har oppfatningen blitt endret til at det skal være så heftig som mulig?Det 5 liters bildet var en heller stusselig vortex... (?)
@Finn Berger Har du åpna og sett om noe har "forflytta" seg? Har ikke åpnet min, den har et voldsomt drag ennå. Bruker forholdsvis stor oval rørepinne.
Når jeg begynte med magnetrørere var den gjengse oppfatning at målet var et lite smilehull i toppen. Har oppfatningen blitt endret til at det skal være så heftig som mulig?
Samtidig, når lufta når magneten så den spinner i luft og ikke i vørter blir ihvertfall min alltid slengt av. Jeg bygde en sjøl, og sliter med at den blir kasta hvis jeg går noe særlig under 5 liter. Kjøpte noen nye magneter i går som kanskje kan holde det sammen selv med den ekstra farta.Jeg har sett folk hevde det der i alle år, men skjønner ikke helt at det har vært mulig å ikke få med seg de undersøkelsene Kai Troester gjorde for ca 10 år sida, og som ligger til grunn for beregningene i f.eks. Brewer'sfriend-kalkulatoren. (Du kan også bruke Chris White's beregninger, men de tror jeg ingen bruker, siden de bygger på andre forutsetninger.):
Stir speed and yeast growth | Braukaiser
Så hvis folk har en magnetrører som så vidt lager ei lita dump, og tror de får den gjærveksten som Bf-kalkulatoren forteller at de får med rører, så tar de antakelig feil.
Samtidig, når lufta når magneten så den spinner i luft og ikke i vørter blir ihvertfall min alltid slengt av. Jeg bygde en sjøl, og sliter med at den blir kasta hvis jeg går noe særlig under 5 liter. Kjøpte noen nye magneter i går som kanskje kan holde det sammen selv med den ekstra farta.
Nei, magneter til selve røreren. Sånn stjernemagnet har jeg lett etter, men aldri sett fysisk i butikk.Kjøpte du en sånn stjernemagnet? Jeg har tru på at de sitter litt bedre.
Nei, magneter til selve røreren. Sånn stjernemagnet har jeg lett etter, men aldri sett fysisk i butikk.
Og jeg som var der på tirsdag. Jaja, jeg kommer tilbake dit.ah, sånn ja. Stjernemagneten har de på Strømmen.
3 liter i 5 liters kolbe.
Vis vedlegget 47261
Vis vedlegget 47262