DuoFiller boksfyller

Støtter meg til de andre her, mono holder lenge. Var bare Duo når de startet og jeg kjøpte, derav navnet antar jeg. Jeg bruker min Duo som en Mono, fyller på annenhver plass.

Kjekke de dryppbretta ja, for 5x prisen kan en få med Brewtools logo :p
 
Jeg bruker duo alene og synes det går greit når man er i siget. Har duofiller ved siden av oktobern, og ved siden av duo står et trau med starsan med tombokser og lokk. Kassa med tomboks er i nærheten for periodisk etterfylling av starsanbadet. Seamer en boks mens den neste fylles, og ferdige bokser går i vasken for å bli skylt og hpndtert når alt er tappet. greit med duo alene om man ønsker å ha fullt driv
 
Jeg bruker duo alene og synes det går greit når man er i siget. Har duofiller ved siden av oktobern, og ved siden av duo står et trau med starsan med tombokser og lokk. Kassa med tomboks er i nærheten for periodisk etterfylling av starsanbadet. Seamer en boks mens den neste fylles, og ferdige bokser går i vasken for å bli skylt og hpndtert når alt er tappet. greit med duo alene om man ønsker å ha fullt driv
Kjører samme oppsett, og det går greit å holde følge med duo'n så lenge det fylles 0.44/0.5 bokser. Blir noe mer travelt når man fyller 0.33 bokser.
 
  • Like
Reaksjoner: Tjt
Disse er geniale, i forskjellig størrelse. Gjør boksflytting, starsan av lokk og avrenning enkelt og det blir mindre søl. To tilitersbøtter med lunkent starsanvann og reint lunkent vann også. Det er da min prosess som blir godt resultat og lite søl av.

Har også disse fra IKEA
1679999606380.jpeg
 
Raskere fylling er jo strøkent. Ikke web på gen1. Egentlig mest ute etter flaske mulighet. Da er det vel bare festet på fylle og co2 linjene som må moddes. De står for bredt på gen.1
 
Når jeg allikevel har duofiller, så er det greit å kunne gjøre det noen ganger og. Har et lite lass med flasker stående også. Fikk aldri noe greie på beergun og flasker egentlig, så den kvitta jeg med. Ser gen. 2 er rigget for det
 
Når jeg allikevel har duofiller, så er det greit å kunne gjøre det noen ganger og. Har et lite lass med flasker stående også. Fikk aldri noe greie på beergun og flasker egentlig, så den kvitta jeg med. Ser gen. 2 er rigget for det
Ok, var ikke klar over at den kunne brukes til flasker også. Men det blir jo som en beergun da, ikke noe mottrykk.
 
Jo, du har bedre kontroll på skum og fyllehastighet med mottrykk.
Ja, det er det jeg mener også.
Tror det blir vanskelig å bruke duofilleren på flasker. Når sensoren stopper flowen vil jeg tro at det er for seint og at det vil skumme kraftig over.
Det blir ikke som en boks som har samme diameter helt opp.
 
Skal bokse 20 liter og flaske 40 liter saison en av de nærmeste dager. Kan jo teste. Med 2 meter 3/16 slange blir det lite skum.
To problem. Første er at flaska selvsagt er for lang til å passe i fylleren. Mulig bjørnunger går. Det andre at det blir knot å få flaska opp med hyllene montert, og uten så er det en håndholdt prosess. Og det blei mye skum i halsen. Kanskje med iskalde flasker og kaldt starsan vann blir det håndterlig skum? Henta svenskefylleren etter ett forsøk. :cool:
 
Har fylt haugevis med bokser med duofilleren men har et gjentagende luksusproblem. Det blir rett og slett bare ikke nok skum.
Ølet er karbonert nok, trykket i tanken har jeg til tider også satt lavere enn karboneringstrykket, men likevel sliter jeg med ikke nok skum.
Jeg bruker de tynne "skumdempende" slangene som fulgte med V2 settet og overfører øl til duofiller fra unitank.
Har i det siste måtte "cap on beer" i stedet for cap on foam, da det rett og slett ikke er nok skum til å sette lokket på....

Har prøvd å øke øltemp til 5C, karboneringsnivået er økt til det jeg synes er passe. Tykkere slanger, kanskje?
 
Har fylt haugevis med bokser med duofilleren men har et gjentagende luksusproblem. Det blir rett og slett bare ikke nok skum.
Ølet er karbonert nok, trykket i tanken har jeg til tider også satt lavere enn karboneringstrykket, men likevel sliter jeg med ikke nok skum.
Jeg bruker de tynne "skumdempende" slangene som fulgte med V2 settet og overfører øl til duofiller fra unitank.
Har i det siste måtte "cap on beer" i stedet for cap on foam, da det rett og slett ikke er nok skum til å sette lokket på....

Har prøvd å øke øltemp til 5C, karboneringsnivået er økt til det jeg synes er passe. Tykkere slanger, kanskje?
Har samme problem, kjøpte kitet med tjukkere slanger og skumkontroll, satt de på full åpning. Eneste forskjell er at nå går det jævlig fort, ennå ikke cappa på skum.
grrrr :)
 
Mener at noen bryggerier dusjer litt varmtvann på toppen etter fylling for å få ølet til å skumme opp. Har ikke testet selv, men mulig det kan fungere.
 
Tilbake
Topp