Eikebokk hvor ble den av.

B

BjarneHB

Etter flere år i Norbrygg og masse gode erfaringer vant jeg til slutt NM med eikebokken min. Det var en fantastisk opplevelse, helt til regningen skulle betales. Først ute var SKM. En fantastisk opplevelse i Sverige som endte med en 3 plass. Men stipendet som var premie kunne jeg se langt etter. Ingen respons på mailer. Så var det brygging av Eikebokk på Nøgne. Forslaget derfra var å bytte ut samtlige ingredienser, til og med gjæren. Etter en del samtaler kom vi frem til en løsning hvor alt var byttet med akseptable billigere produkter. Etter det har jeg ikke hørt noe. Siden stipendet til SKM ikke er blitt utbetalt. Tar jeg ikke sjangsen på å brygge Eikebokken til selvkost på nøgne. Jeg har påklaget saken i 5 mailer i løpet av 2012 uten svar. jeg har nå meldt meg ut av norbrygg.
 
Dette var trist lesning.

Så vinneren må selv betale for bryggingen på nøgne. Jeg har trud at det var nøgne som dekket det.
 
Det skjønner jeg godt. Dette er latterlig dårlig av både Norbrygg og Nøgne Ø (det kompromissløse bryggeri?!?)
 
Trist. Snakket om denne eikebokken her for noen dager siden hvor vi lurte på hvor den ble av.
 
Triste saker, eikebokken har vært samtaleemne her også, vi har lurt på hvor den egentlig ble av..
 
Trist å høre (lese).

Spent på svar fra styret om denne saken.

Vi har heller ikke mottatt diplomer fra dette NM, i likhet med flere ser det ut som. Langt fra like alvorlig, men det virker som arrangørene bare løp fra åstedet straks arrangementet var ferdig. Husker også kaoset med å få inn ølene til Nordisk...
 
Hei. Dette er jo veldig beklagelig.

Vi kan ikke huske å ha sett noen mailer til styret siste året ang. refusjon av kostnader for SKM. Hvis du tar kontakt på styret@norbrygg.no så skal vi ordne dette straks.

Ang. diskusjoner med Nøgne Ø så er vanskelig at kommentere, da denne kommunikasjonen ikke går gjennom styret. Vi deler jo selvfølgelig ønsket om å finne vinnerølet i polhyllene, og synes det er synd at dere ikke har klart å komme til enighet om en løsning som fungerer for begge parter. Vi vil ta kontakt med Nøgne Ø for å danne oss et bilde av situasjonen, og om mulig hjelpe til i den videre dialogen.

Når det gjelder diplomer så er denne saken under behandling.

Jens
På vegne av styret
 
Kanskje vinnerpremien må endre tittel fra "brygge vinnerølet hos Nøgne Ø" til "delta i planlegging og bryggingen av et øl hos Nøgne Ø". Dessverre.
 
Årets vinnere sov i telt utenfor Nøgne Ø da de brygget sitt øl. Trenger ikke bli så dyrt å få gjennomført? At man må endre oppskrifta fullstendig er derimot kjedeligere. Ligger den forresten ute noe sted?
 
Beant skrev:
Trist å høre (lese).

Spent på svar fra styret om denne saken.

Vi har heller ikke mottatt diplomer fra dette NM, i likhet med flere ser det ut som. Langt fra like alvorlig, men det virker som arrangørene bare løp fra åstedet straks arrangementet var ferdig. Husker også kaoset med å få inn ølene til Nordisk...

Hei.

Med "dette" mener du 2012?
 
Bjarte H skrev:
Kanskje vinnerpremien må endre tittel fra "brygge vinnerølet hos Nøgne Ø" til "delta i planlegging og bryggingen av et øl hos Nøgne Ø". Dessverre.

Det har alltid vært en forutsetning om at vinnerølet lar seg brygge innenfor rammene av anlegget til Nøgne Ø. Som ble skrevet i første posten så var det en del frem og tilbake der for å få til en løsning som er akseptabel både for vinneren og for Nøgne Ø. Øl lar seg ofte ikke skalere rett opp og det må gjøres justeringer for å få ølet til å fungere i stor skala. Det virker her også som det er økonomiske vurderinger som er inne i bildet. At kommunikasjonen har dødd hen etter oppnådd enighet er veldig dumt og noe vi burde få ordnet opp i.
 
Ser det ble litt fart i sakene nå  ;D Eikebokken som skulle brygges var en helt annen øl. Så interessen var ikke så veldig stor. Men jeg skulle få beskjed når det skulle brygges. Premien var stipend til SKM og at Norbrygg skulle betale reise og opphold hos Nøgne. Når jeg ikke klarte å få SKM stipendet har jeg liten lyst til å legge ut for turen til Nøgne selv. Alle mailer som er sendt styret har jeg fått bekreftet ved å sende kopi til meg selv. De siste mailene hvor jeg gir opp ble sendt til alle i styret.


Vinneren får:
- Brygge ølet sitt hos Nøgne Ø
- Tur og opphold til Nøgne Ø (betalt av Norbrygg)
- Reisestipend på kr 2 500 til Skandinavisk Mesterskap i Uppsala, 25. mai 2012 (betalt av Norbrygg)

:biersmile:

For de som venter på Eikebokken kan jeg si at det kommer ikke til å bli brygget noe eikebokk på Nøgne. Bare hjemme hos meg  :hadet:
 
Roger skrev:
Beant skrev:
Trist å høre (lese).

Spent på svar fra styret om denne saken.

Vi har heller ikke mottatt diplomer fra dette NM, i likhet med flere ser det ut som. Langt fra like alvorlig, men det virker som arrangørene bare løp fra åstedet straks arrangementet var ferdig. Husker også kaoset med å få inn ølene til Nordisk...

Hei.

Med "dette" mener du 2012?

Stemmer. Ligger en post om etterlysing av diplomer, og fremkommer ikke at noen av de som etterlyser faktisk har fått disse enda. http://forum.norbrygg.no/index.php/topic,13234.0.html
 
kanskje Norbrygg bør revurdere litt premieutdelingene til mer kjennomførbare premier. Da vil man unngå at norbrygg ikke blir sett på som useriøse.

Er selv veldig fornøyd med norbrygg og ildsjelene som står på :skitbra:
bare litt trist lesing at 1 premie uteblir.
 
BjarneHB skrev:
Ser det ble litt fart i sakene nå  ;D Eikebokken som skulle brygges var en helt annen øl. Så interessen var ikke så veldig stor.

Det er jo beklagelig, men alle øl egner seg kanskje ikke for brygging i småindustriell skala, dessverre. Ingen kan direkte lastes for det, men det virker jo som prosessen har vært noen hakk mindre oversiktlig og "grumsete" enn ønskelig. Dette er noe vi snakket en god del om på styresamlingen i helgen: at vi har et etterslep som vi sakte, men sikkert får ryddet opp i og at det blir bedre herfra og fremover.

BjarneHB skrev:
Men jeg skulle få beskjed når det skulle brygges. Premien var stipend til SKM og at Norbrygg skulle betale reise og opphold hos Nøgne. Når jeg ikke klarte å få SKM stipendet har jeg liten lyst til å legge ut for turen til Nøgne selv. Alle mailer som er sendt styret har jeg fått bekreftet ved å sende kopi til meg selv. De siste mailene hvor jeg gir opp ble sendt til alle i styret.

Jeg satt ikke i styret i fjor, så hva som har skjedd her vet jeg ikke. Dette er uansett noe vi ønsker å få ryddet opp i nå og du skal selvfølgelig få utleggene dine dekket. Jens i styret sendte deg en epost om hvordan vi ordner dette rent praktisk, så skal vi sørge for at ihvertfall den økonomiske siden blir ordentlig ryddet opp i.

Jeg (og jeg tror jeg snakker på vegne av resten av styret) setter veldig pris på at problemer og misnøye blir tatt opp (så lenge det skjer på en ryddig måte). Vi blir bare bedre om vi får beskjed om når ting ikke er som de skal være og når ting er som de skal være. Organisasjonen er til for medlemmene og om medlemmene er misfornøyde så er det noe som må tas opp og løses.
 
Grunnen til at dette blir tatt opp så lenge etter, er alle spørsmålene om når Eikebokken kommer i salg. Så nå vet alle hvordan det ligger an. Jeg synes Norbrygg er en veldig fin organisasjon og et bra forum. Det er grunnen for at jeg ikke har lagt ut dette før. Jeg tror dere har eller har hatt store problemer med mailen deres. Jeg meldte meg ut via utmeldings siden deres for en måned siden og fikk bekreftelse, men står fortsatt som medlem.
 
Petter F skrev:
Årets vinnere sov i telt utenfor Nøgne Ø da de brygget sitt øl. Trenger ikke bli så dyrt å få gjennomført? At man må endre oppskrifta fullstendig er derimot kjedeligere. Ligger den forresten ute noe sted?

Oppskrift ligg ute på bryggselv, under oppskrifter.
 
Beant skrev:
Roger skrev:
Beant skrev:
Trist å høre (lese).

Spent på svar fra styret om denne saken.

Vi har heller ikke mottatt diplomer fra dette NM, i likhet med flere ser det ut som. Langt fra like alvorlig, men det virker som arrangørene bare løp fra åstedet straks arrangementet var ferdig. Husker også kaoset med å få inn ølene til Nordisk...

Hei.

Med "dette" mener du 2012?

Stemmer. Ligger en post om etterlysing av diplomer, og fremkommer ikke at noen av de som etterlyser faktisk har fått disse enda. http://forum.norbrygg.no/index.php/topic,13234.0.html

Hei ikke for å kuppe denne tråden som er viktig nok, men jeg henviser til denne tråden for diplomsaken.

http://forum.norbrygg.no/index.php/topic,13234.0.html
 
Tilbake
Topp