Er det noen som er aktive?

Heisann. Jeg har tenkt å starte opp med litt brygging snart, i den forbindelse hadde vært artig å fått mulighet til å bli med og se å lære litt av andre i forkant :) Så hvis det er noen som er aktive, og ønsker en "lærling", så hyl ut :)

Jeg bor forøvrig i Stakkevollveien i Tromsø.

Mvh Mats Mordal.
 
Heisann!

Ny brygger her også. Var sammen med noen kompiser i går å brygget vårt første øl.

Vi gikk for en Single Hop Cascade IPA (25L) denne gang. Litt utfordringer med å få kjølt ned vørtern, samt holde stabil temperatur på mesken.
Men vi får vente 6 uker før vi vet resultatet. Vi er i alle fall optimistiske!
 
espennilsen skrev:
Heisann!

Ny brygger her også. Var sammen med noen kompiser i går å brygget vårt første øl.

Vi gikk for en Single Hop Cascade IPA (25L) denne gang. Litt utfordringer med å få kjølt ned vørtern, samt holde stabil temperatur på mesken.
Men vi får vente 6 uker før vi vet resultatet. Vi er i alle fall optimistiske!

Det blir så sykt bra:)
 
Gøy at det er en del som holder på her i byen ;-) Du må gjerne komme innom hos meg neste gang jeg brygger så kan du ihvertfall få se hvordan jeg gjør det. Har holdt på i et år nå (11 brygg) og brygger med BIAB.
 
Litt kort frist kanskje, men jeg setter i gang med et brygg om et par timer. Det tar vel fort en 6-7 timer før jeg er ferdig. ABC Halvor IBA skal testes. Må bare fate/flaske et annet øl først ;) Kom gjerne innom om en av dere vil være med for å titte/hjelpe til/snakke skit. Bor på øya, i Hamna, send PM for tlf og adresse om nødvendig.
 
Artig det er flere i byen her som holder på!

Pokker så ikke det før nå jeg AKA! Men gi gjerne en lyd før neste bryggedag, hadde vært artig å lært litt, å prate skit er jo alltid hyggelig :)
 
Jeg kjører i gang med brygging av en Belgisk Dubbel i helga.  Første gang med den typen for min del. Bare å slenge seg med. Jeg er litt usikker på hvilken dag det blir, det avhenger av hvor lang tid starteren bruker på bli ferdig, men jeg tipper det blir søndag. Skal si ifra når jeg vet sikkert.
 
Det blir søndag. Tror starteren har godt av noen timer til i romtemperatur før den skal få flokkulere i kjøleskapet. Da ses vi søndag.
 
Tilbake
Topp