Et spørsmål til dere som har bestilt yield increase disc, det følger med filter til den, ikke sant? Jeg kunne ikke se at det er noe info om det er 0,9 eller 1,5 som følger med..
Går bra her med Chrome.
Takk for svar, kan spørre om de har mulighet for 1,5 til YID, om ikke annet som innspill til fremtidig valgmulighet ved bestilling. Siden jeg trenger dette til en BM20 er det vel mulig å kjøpe et 1,5-filter til BM50, det skal jo bare ligge på toppen av maltrøret.. Bruke YID til BM20 som mal og gå løs på det med dremel, kanskje.
Brygget juleøl på min BM20 i jula, og brukte for første gang "Whirlpool showelen", fungerer greit men jeg lurer litt på hvordan dere bruker denne? Hvor lang tid for eksempel? I og med at denne må ut for å få plass til kjølespiralen så brukte jeg den kanskje ca. 1 min med drill, fikk litt problemer med humleposene med det var løsbart Altså så lurer jeg litt på hvordan dere bruker denne?
Bruker du humleposer? i såfall ville jeg vel droppet hele Whirlpool saken, da holder det med en "hvil" etter nedkjøling, for å la det lille som finnes av trub samle seg i bunnen
Jeg har også brukt denne og er vel i samme båt som deg. Litt usikker... Jeg fikk en fantastisk whirlpool, kanskje litt for mye, da jeg muligens hadde litt for høy hastighet på drillentil tider. Synes derimot selve whirlpoolen stoppet opp fryktelig fort når drillen stoppet, og fikk ikke "haugen" i midten.Brygget juleøl på min BM20 i jula, og brukte for første gang "Whirlpool showelen", fungerer greit men jeg lurer litt på hvordan dere bruker denne? Hvor lang tid for eksempel? I og med at denne må ut for å få plass til kjølespiralen så brukte jeg den kanskje ca. 1 min med drill, fikk litt problemer med humleposene med det var løsbart Altså så lurer jeg litt på hvordan dere bruker denne?
Jeg har også brukt denne og er vel i samme båt som deg. Litt usikker... Jeg fikk en fantastisk whirlpool, kanskje litt for mye, da jeg muligens hadde litt for høy hastighet på drillentil tider. Synes derimot selve whirlpoolen stoppet opp fryktelig fort når drillen stoppet, og fikk ikke "haugen" i midten.
Da var yield increase kit samt whirlpool utstyr bestillt hos Bad brewing. Veldig enkelt å greit å bestille! Alt på lager så det er jo supert. Nå gjennstår det bare å vente på Brewmeister plus fra bryggselv!!
Måtte dere betale MVA på produktene? I og med at det skal sendes ut fra EU så trenger vi faktisk ikke betale MVA i opprinnelseslandet. Vi skal derimot betale norsk MVA. Det er flott med skatt, altså - men to ganger blir mye, synes jeg.