Tar av alt ja, setter på de blå silikonlokkene. I bunn setter jeg på 90 graders bend med kobling til 25mm silikonslange som returnerer til julabøtta med senkepumpe. På toppen står 8" lokk med cip-kule og 90grader 34mm bend som er koblet på senkepumpen.Hvordan fungerer det når du tar av ventiler etc. Vil ikke CIP da sprute "til alle kanter"? Hva med bunnventil. Tar du av det også?
Vil ikke starsan o.l. skumme veldig dersom du kjører det gjennom et slit system?
Først spyler jeg tanken ren med varmtvann med gardenapistol. Resten håndteres med cip. Lar det gjerne stå å gå en time eller mer. Utgangene på siden får også en sprut med gardena med maks spredning og et par drag med blå nylonbørste. Det blir helt rent. Opplever det som lettere å få helt rent enn da jeg brukte ss-brewtech bøttene i stål.
Bruker PBW til CIP, craftclean skummer litt og anbefales ikke til CIP. Starsan må ikke brukes til siste rens, bruk saniclean, den skummer ikke. Skal bare ha litt lengre kontakttid.
(Se gjerne på youtube-kanalen til "thenextbatch", han har en fin gjennomgang av cip-rengjøring av B80, lot meg inspirere av han )
Sist redigert: