etikett

Photoshop eller annet billedbehandlingsprogram for min del.
Er såpass heldig at jeg har tilgang på storformat printere på jobb hvor jeg
printer på selvheftende folie.
 

Vedlegg

  • julenatt.jpg
    julenatt.jpg
    93,9 KB · Sett: 959
Jeg liker flaskeslipsvarianten som dukket opp her et sted. Noen eksempler (forhåpentligvis om jeg får lagt ved bilder).
 

Vedlegg

  • kuljul.png
    25,2 KB · Sett: 974
  • kreativkolsch.png
    20,3 KB · Sett: 964
  • hosttakkefest.png
    20,5 KB · Sett: 940
Disse slipsene er jo stilige. Men hvordan ser de ut når de er på flaska. Noen som har mulighet til å ta bilde og vise?
 
Med standard beklagelse over lusent mobilkamera. Jeg tok for øvrig og modifiserte malen jeg fant her inne og endte opp med å rydde opp i html/css filene. Dersom noen er interessert ligger etikettene her.

Det kan være verdt å merke seg at tekst flyter litt rundt i forskjellige nettlesere. Jeg bruker opera, som kan oppføre seg litt annerledes enn andre nettlesere med tanke på typesetting, så hvis malen på lenkene over ikke matcher bildene lenger opp er det derfor.
 

Vedlegg

  • IMG00003-20111014-1853.jpg
    IMG00003-20111014-1853.jpg
    255,7 KB · Sett: 865
Har lekt oss litt mer i photoshop, og kommet fram til nytt design på våre etiketter.

Et tips om man ikke vil ha med mye tekst, men likevel vil legge med litt info kan man lage qr-koder som er lesbare fra de fleste (alle?) smarttelefoner. Eksempelvis denne funker strålende.
 

Vedlegg

  • 15-USH_Robust_Porter_72dpi.jpg
    15-USH_Robust_Porter_72dpi.jpg
    57,3 KB · Sett: 856
Jeg må jo være dum som ett brød...
Det å laste ned disse templatene og laste de inn på beersmith2 var dønn umulig.
Noen link til en step-by-step guide?
 
Full instruks finnes her. Jeg bruker ikke ølsmeden, så jeg bare gjør alt manuelt fordi jeg på ett eller annet tidspunkt lærte meg html/css.

Per Christian
 
Hehe. Var litt rask der, og nå som det nærmer seg BeerBrew30 levering, er det alt som står i hodet mitt for tia.
Men har rettet det nå :)

Takker pernod!
 
Dette blir etiketten på mitt første brygg, et forsøk på en IPA
 

Vedlegg

  • IPA#1.JPG
    94,1 KB · Sett: 1.024
Vi ønsker oss en design som er enkel og stilen, gjennkjennelig, og via farge eller store tall sier noe om type øl.
Her er et første forsøk. Tenkte å hente litt hjelp hos de som kan dette.
Dere !  :)
 

Vedlegg

  • IMAG0166.jpg
    IMAG0166.jpg
    239,7 KB · Sett: 776
50cb8e2f-8cd2-2812.jpg

Prøvde meg på å mekke en etikett.... Batch#002
 
Brukte photoshop elements. Da har man alt i "layers" og kan bytte ut f.eks bakgrunn og titler når man brygger noe annet......
 
Jeg bruker en eldgammal photoshoputgave, merker årene begynner å legge seg litt på, så får bruke det en husker hvordan skal brukes :)
Til festing bruker jeg Pritt lim på kassett, det eneste jeg har fått til å holde etiketter på plastflasker.

Å sysle med etiketten er like gøy som å lage ølen.

Et par utdrag.
 

Vedlegg

  • dockworkers copy.jpg
    dockworkers copy.jpg
    391,7 KB · Sett: 620
  • rtIPA copy.jpg
    rtIPA copy.jpg
    479,8 KB · Sett: 619
Tilbake
Topp