etikett

De var jo tøffe da. IBU på 100, ja den kjenner du nok bak på tunga ja  :biersmile: Synest Nøgne Ø sin IPA på IBU 60 var nok jeg..... Men så er jeg ikke vant til så bittert øl da. Men må si at det har åpnet seg en ny verden hva gjelder øl. Er jo faktisk mulig å kose seg med en øl på lik linje med vin  :yes:
 
Hah! Den siste etiketten der med traileren var MANN  :biersmile:

Skulle ønske jeg hadde såpass med kunnskap til å kunne lage slike etiketter...
 
Jeg lekte litt i illustrator og endte opp med disse til hhv. porter og wit:
 

Vedlegg

  • darksideporter_web.jpg
    darksideporter_web.jpg
    98,1 KB · Sett: 652
  • homegaarden_web.jpg
    650,9 KB · Sett: 728
Aleksander_B skrev:
Hah! Den siste etiketten der med traileren var MANN  :biersmile:

Skulle ønske jeg hadde såpass med kunnskap til å kunne lage slike etiketter...

Takktakk!

Artig å lage etiketter, bare å kaste seg i det!
 

Vedlegg

  • 69ipa.jpg
    69ipa.jpg
    510,5 KB · Sett: 617
  • palealana.jpg
    palealana.jpg
    283,9 KB · Sett: 619
lage en enkel en og skråstille på flaska er også greit  ;D
 

Vedlegg

  • sommerale.jpg
    sommerale.jpg
    27,5 KB · Sett: 586
Etikett klar lenge før brygget. Blir laget endel etiketter som aldri blir brukt, men denne håper jeg å få kokt snart. Akkurat passe harry, 1995-stil.
 

Vedlegg

  • Summit ipa copy.jpg
    131,8 KB · Sett: 897
Jeg har så langt gjort det enkelt både bryggemessig og når det gjelder etiketter.
Satser på å bli ta det gradvis opp på begge områder.
Koker i øyeblikket på en Kölch laget med pose, så får vi se om den etiketten blir mer "fix".


etikett_002_12x8-002.jpg
 
Lurer på hva fruen sier når hun ser denne i kjøleskapet. Gleder meg litt til reaksjonen ;D
 

Vedlegg

  • kolsch_web.jpg
    638,9 KB · Sett: 929
Mange flotte etiketter! Men hvordan printer dere dem ut? På vanlig papir, eller på en etikett printer med lim på baksiden av "arket"?
Finnes det egne printere til øl etiketter, eller printer dere ut mange på et ark og sitter og klipper opp?
 
Det går helt sikkert fint. Men tror jeg skal gå for en enklere løsning. Vi har en "etikett skriver" som er beregnet for å skrive ut pakkelapper til pakker, som sendes med posten. Disse skrives ut på etiketter på rull, med lim på baksiden. Tror jeg må forske litt på den. Burde være mulig å få til 2-3 etiketter pr "lapp" Regner med jeg kommer til å brygge langt over 50 1/2 liter flasker i slengen. Så greit å få litt automatikk i det. Må bare få bestemt meg for hvilken brygger jeg skal kjøpe.først :)
 
Aha... Det er lurt å spørre når man er "grønn" skjønner jeg :)
Da fyrer jeg like godt løs med et dumt spørsmål til.
Hvorfor må man fjerne den? På grunn av bakterier?
Eller fordi man kanskje brygger annet øl neste gang?
 
Tilbake
Topp