Etiketter på batch #1

Ørnegård

Norbrygg-medlem
Hei!

Tenkte jeg skulle vise fram våre (http://bryggerstupet.wordpress.com) første etiketter!

Jeg er ingen kløpper i photoshop og etikettene bærer vel preg av det, men foretrekker å holde det enkelt framfor å prøve å få til noe som ikke ser skikkelig ut :)

Vedlegg

• etikett batch #1 Coopers test.jpg
    etikett batch #1 Coopers test.jpg
    262,6 KB · Sett: 336
  • 2011-10-23 13.46.41.jpg
    2011-10-23 13.46.41.jpg
    1,5 MB · Sett: 345
Kunne vel forklart noen av raritetene: ABMCMØØ er initialene på de 3 personene som var med å brygge ølet.

Vi fikk problemer med måling av OG. Målingen ble altfor lavt i forhold til det ølsettet og den ekstra malten skulle tilsi. Vi kokte ekstrakten i bare noen få liter vann og fyllte på med kaldtvann. Vi mistenker at alle godsakene var sunket til bunns i gjæringskaret på det tidspunktet målingen ble gjort. Etter gjæring målte vi med et såkalt vinometer som viste at ølen holdt 8% (samme vinometer mente Hansa Premium holdt 9%)! Ble her på forumet rådet til å kaste vinometere så hardt og langt jeg kunne. Derfor er alkoholprosenten mellom 2,8 og 8 en plass :)

Kløpper eller ikkje kløpper, etikettane dine er uansett særs tidsriktige. Heilt klart noko eg ville ha sjekka ut i ei polhylle... :)

Tilbake
Topp