Etiketter

Sverre K

Norbrygg-medlem
Er det noen her som har laga flaskeetiketter av slike adresse-etiketter med lim på¨baksiden?  Tenkte å bruke slike som det er 8 på hvert A4 ark, passer akkurat på ei 033 flaske.  Lurer bare på om disse har et lim som kommer til å by på problemer å fjerne seinere?
 
Sverre K skrev:
Er det noen her som har laga flaskeetiketter av slike adresse-etiketter med lim på¨baksiden?  Tenkte å bruke slike som det er 8 på hvert A4 ark, passer akkurat på ei 033 flaske.  Lurer bare på om disse har et lim som kommer til å by på problemer å fjerne seinere?

Det lurer du rett i. :) Min erfaringer er ihvertfall at de fleste typer klistremerker byr på en god del merarbeid for å få fjernet, i forhold til de som man limer på selv på ulikt vis.
 
Har fått noen flasker med slike etiketter fra en bryggekollega. De sitter litt bedre en hvis du bruker limstift og papir (som jeg bruker), men hvis de ligger litt i varmtvann så er de nokså enkle å fjerne. men, det er mulig det varierer fra produsent til produsent.
 
Etiketter skrives ut med laserskriver på vanlig eller farget kopipapir, klippes opp, dyppes i melk og slenges på flaska. Enkelt, billig, og det er enkelt å fjerne dem neste gang flaska vaskes. Eneste ulempe er at vil melk mugne under lagring, så man må tørke godt av flaskene før de settes i kassa. Uansett er det enkelt å skylle dem rene hvis man har behov for at de skal se fine ut.
 
Jeg bruker en kjøkkenpensel og stryker på melk bare på baksiden, og tørker av overflødig melk med kjøkkenpapir. Holder som bare det.
 
Trudde at man hadde funnet på nokka lurt og lettvint no, bare å nappe av å kline på men dengang ei!  Er det vanlig 80 grams papir som brukes eller går dere på en litt bedre kvalitet?
 
Vanlig 80grams er helt ok. Jeg brukte også pensel en stund, men jeg hadde en trofast hjelper som gikk lei, og jeg så poenget. Hell melk på et fat og dra baksiden fort nedi. Klæsj blir det lell.
 
Jeg bruker disse etikettene, enten 8 eller 12 pr ark.  Jeg legger flaskene i bløt etter bruk og synes fjerning går greit. Med et dertil nedlastet program får jeg fine etiketter, så jeg er enig, du har funnet ut noe lurt.
Har du vært i elva?

janh
 
Kom over denne siden som lar deg generere egne etiketter: http://www.beerlabelizer.com/ Kjekt hvis man ikke vil ta seg bryet med å designe egne labels :)

Bruker selv melk + litt hvetemel som lim og påfører dette med en svamp på vanlig kopipapir. Fungerer finfint.
Er våt klut kan være greit å ha for hånden for og glatte ut etiketten og tørke opp melka som blir til overs.
 
janh skrev:
Har du vært i elva?

janh

Er ikke så spesiellt intressert i å fiske i elva, trives best på fjellvann eller på sjøen.  Var en tur på fjorden i går og vi fikk 5 sjøørret og 2 smålaks så vi får no smaken av rødfisk allikevel!  Artig når det vaker rundt båten og når den tar i!

Sverre
 
Bildet av meg er tatt i Mikkeli, så du skjönner at jeg er heldig. Godt å ha kjente i Alta. Men jeg må inrömme at bryggingen har tatt over for mye av flue-fiskeinteressen. Skal väre med i Raipas i slutten av august. 

janh
 
Fannt en til side hvor man kan lage etiketter  http://www.beerlabelbuilder.com/  Her er det mok ment for å designe dem for så å bestille dem ferdig trykt men går helt fint å lage dem ferdig på skjermen for så å kopiere dem over til f.eks Publisher for å skrive ut.
Til janh så får du melde fra når du skal fiske så jeg kan være hoffleverandør av øl ved anledningen!
 
Hei hei folkens....

Jeg har den glede at tilbyde min gode imøte kommende hjelp til folk som gjerne vil ha laget en god etikett, da lager jeg den for deg, og i bytte for jeg en smags prøve på øllet dit ;-) eller en anden form for hjelp hvis jeg skulle trenge det engang.
Det jeg trenger fra deg/i er en scannet skidse av en hånd tegnet edikett, og skriv hvis der er nogen speciele ting der skal på etiketten.

send på min mail tbisg@broadpark.no og HUSK at merk mailen med at det er etikett forslag
og evt hvis der er et bestemt billed du/i vil ha med, ja da må jeg ha det også.

Ha en strålende dag videre  :skitbra:

Mvh Bisgaard
 
Tilbake
Topp