etikettfjerning fra fra de gode ølla...

Et hett tips til å fjerne "klistremerkeetikettene" er å skrape av mest mulig, for så å gå på med swix klisterfjerner. vaske godt etterpå.

"liten":D: https://forum.norbrygg.no/threads/hvordan-fa-av-etiketter-pa-nogne-o-flasker.1240/

Det jeg har landet på: kok opp vann, fyll flaske til opp mot etikettens øverkant, la stå litt så limet får myknet. Ta en liten malingskrape/barberbladskrape og begynn en nedadgående glidende bevegelse fra etikettens øverkant til nederkanten. Du" skjærer vekk" etiketten på denne måten. Gjenta til du kommer til etikettens ende.Fordel: Du får av hele etiketten i ett stykke, og det blir relativt lite lim igjen på flaska. Det som er igjen, gnir du ganske enkelt vekk med tørkepapir og matolje. Så bare vasker du av oljen med oppvaskmiddel, og tørker med et håndkle. Skinnende ren og vakker flaske:).

Jeg tar gjerne 12 stykker i slengen; det tar en snau time fra start til ferdig eske med rene flasker, litt avhengig av merke/limtype. NØ varierer veldig; de har byttet opp gjennom. Noen er nokså vrange, andre går som smør.
Kinn legger jeg i bløt over natta, og så skraper jeg vekk etikketten. De må også oljebehandles etterpå.

Sist redigert:
Tilbake
Topp