etseskader kjøkkenbenk

Litt merkelig at alle laminatplater får merker. Kjøkkenbordet vi har er av laminat (respatex kaller jeg det) og det ser likt ut i dag som i 1980 da det ble kjøpt. Det blir heller ikke tørket av om det kommer noe på det. Kona begynte å snakke om utskifting for minst 20 år siden men bytter ikke noe som tilsynelatende er uslitelig :)
 
Har og laminat benkplate, sølte utynnet starsan på denne og det ble matte flekker, disse klarer jeg å polere bort med bil polish, men etter en tid blir di synlige igjen og ny polering må til, men synes di blir gradvis bedre for hver gang.
 
Bodde i ei leilighet med noe som jeg regner med var IKEA innredning, komfyren var kjøpt på IKEA. Benkeplata var laminat/plast/noegreier, og mørk svart- og gråspettet. Fikk hvite og matte flekker på den, mener de forsvant litt etter ei stund, men var fortsatt synlig når vi flyttet ut noen måneder senere.
 
Jeg trodde tildels store skader på innbo og inventar var helt normale og naturlige konsekvenser av ølbrygging innendørs, en slags test av ekteskapet for å si det slik :p

Jeg har selv ødelagt (og reparert) kjøkkengulv for mangfoldige tusen i det ene mislykkede forsøket på å brygge inne for en del år siden. Nå foregår brygging utenfor hjemmets 4 vegger :rolleyes:.
 
Har begynt med gassbrenner og har tidligere alltid jobba på bord ingen bekymrer seg for.

Kjenner meg meget fornøyd med det oppi all denne frue uroen. :p
 
Tilbake
Topp