Evolusjonen av 455 hjemmebryggeriet

Rydin

Norbrygg-medlem
Jeg tenkte en stund på hvor jeg skulle opprette tråden og hva den skulle hete, men jeg tror det passer bra her

Jeg har noen brygg på badet i leiligheten jeg eide, men nå har jeg flyttet i hus og har planer om et bryggerom i kjelleren etterhvert

Har bodd her over ett år nå så det var på tide med et brygg. Jeg har ikke noe ventilasjon i kjelleren ennå, så det måtte bli utebrygging.

Siden det var litt for kaldt i garasjen, og jeg ikke klarte å få kjøleskapet ned i kjelleren alene så ble det gjæring på kjøkkenet

Planen videre er å lage til et bryggerom i kjelleren. Det bør gjøre bryggedagen mye enklere!

Rydin

Norbrygg-medlem
Brygg nr 2 på søndag. Midlertidig oppsett i kjelleren.
Det fungerete ganske bra, men det begynte å surkle godt i vifta etterhvert. Jeg må finne på en annen løsning der.

IMG_20200202_131407_compress75.jpg
IMG_20200202_131417_compress52.jpg
IMG_20200202_134759_compress28.jpg

Rydin

Norbrygg-medlem
Vannet samler seg i vifta, så jeg har vurdert å borre et hull i den og koble på en slange.

Rydin

Norbrygg-medlem
Det kan jeg nok få til, men da må all dampen kondensere før vifta så vannet ikke samler seg der.
Enten ved å ha mye rør før vifta, eller en hette som tar seg av dampen før luften går ut.

msevland

Dommer
Sentralstyre
Ha et glatt rør fra innsug / hetta og direkte ut vinduet. På utsiden feste du vifta slik at den blåser nedover

Rydin

Norbrygg-medlem
Oppgradering av vaskeavdelingen!

Utslagsvasken fulgte med da jeg kjøpte huset, men jeg savnet benkplass rundt vasken.
IMG_20200202_134814_compress16.jpg

Jeg fant en ikea benkeplate gratis på finn, og felte ned utslagsvasken i den.
IMG_20200306_181058_compress75.jpg

Dagen etter fant jeg en gratis ikea kjøkkenkum, så da ble det enda en oppgradering :)
IMG_20200306_185925_compress40.jpg

Nå følger jeg med på finn for å finne noe som kan erstatte badekararmaturet som ikke passer så godt til den nye vasken.
IMG_20200306_185939_compress13.jpg

• Like
Reaksjoner: Mc.
Topp