Extra Pale Premium Pilsner 2-3,5 EBC - Weyermann

hansbt

Norbrygg-medlem
Ølbrygging selger denne. Meget lys med moderate enzym potensial.
Vil det si dårlig utbytte kontra annen pilsmalt?
Er litt på leit etter en sekk med Viking pilsmalt.
Den synes jeg var mørkere enn lys ale malten jeg her stående.
 
Ølbrygging selger denne. Meget lys med moderate enzym potensial.
Vil det si dårlig utbytte kontra annen pilsmalt?
Er litt på leit etter en sekk med Viking pilsmalt.
Den synes jeg var mørkere enn lys ale malten jeg her stående.

Her står det at det er "high enzyme activity", så jeg trur ikke du skal bekymre deg for at dette maltet gir dårlig utbytte. Men spesifikasjonene - både Kolbach og Hartong indeksene - er litt lavere enn for det vanlige pilsnermaltet deres og Barke pilsnermaltet, og de samme spesifikasjonene for disse er igjen noe lavere enn for det gulvmalta bøhmiske. Jeg har brukt mye både Barke og gulvmalta i det siste, og har fått veldig høyt utbytte, så om extra pale gir litt lavere, ville det ikke plage meg. Antakelig er det fremdeles veldig godt. Som sagt; Weyermann sier at enzymaktiviteten er høy.
 

Her står det at det er "high enzyme activity", så jeg trur ikke du skal bekymre deg for at dette maltet gir dårlig utbytte. Men spesifikasjonene - både Kolbach og Hartong indeksene - er litt lavere enn for det vanlige pilsnermaltet deres og Barke pilsnermaltet, og de samme spesifikasjonene for disse er igjen noe lavere enn for det gulvmalta bøhmiske. Jeg har brukt mye både Barke og gulvmalta i det siste, og har fått veldig høyt utbytte, så om extra pale gir litt lavere, ville det ikke plage meg. Antakelig er det fremdeles veldig godt. Som sagt; Weyermann sier at enzymaktiviteten er høy.
Da blir d en sekk.
 
Det blir fort litt forvirring av sånt. Så hvis wordpress ikke er alt for vrangt å ha med å gjøre, kunne dere kanskje rette det;)?

Kunne det være en ide å legge inn lenke til produsentens dataark?

Fått endret i teksten og lagt inn link til Weyermann nå, men får ikke endret overskriften. Dessverre veldig store begrensninger i systemet som antall tegn som er lov i produktnavn mm.
 
Tilbake
Topp