Får ikke strøm ut til element fra PID

Hei.
I kveld prøvemonterte jeg en PID med SSR og PT100, før jeg begynner å montere i boks/skap.
"elementet" var i anledning prøvemontering, en lampe :p
Jeg fant koblingsskjema på nett, men måtte bruke terminalblokker istedenfor å koble flere ledninger direkte til PID'n, da det knapt nok var plass til 1 kabelsko på PID'n.

Får ikke lys i lampa, eller på SSR. Noen som ser en umiddelbar feil?
 

Vedlegg

  • IMG_1088 (2).jpg
    IMG_1088 (2).jpg
    263,5 KB · Sett: 45
Du skal få lys i PID også, samtidig som SSR. Hvis du ikke får lys i PID så ville jeg sett på PT-100 tilkoblingen. Det er første ledd i kjeden å feilsøke. Vet ikke hvilken du har, men noen manualer har vært feil. Prøv å bytt om på tilkoblinger fra sensor, det skal uansett være to like/parrallell-ledere ved siden av hverandre.
 
Får lys i PID, men ikke i SSR elr "element"...
men kan prøve å bytte koblingene ut fra PID i første omgang.

Aha. Nei får du lys i PID, men ikke SSR, så ligger problemet mellom PID og SSR. Koblingsskjemaet ditt så egentlig greit nok ut. Hvis du har voltmeter så gå over kretsen.
 
Har nå prøvd å bytte om ledningene fra PID til SSR, har også prøvd å bytte SSR med en annen jeg hadde, men like dødt fortsatt...
 
Har nå prøvd å bytte om ledningene fra PID til SSR, har også prøvd å bytte SSR med en annen jeg hadde, men like dødt fortsatt...
Er det spenning over pid-utgangen når det lyser på pid-en? Sikker på at pid-utgangen leverer samme signal som SSR er spesifisert for? Det kan for eksempel være 12 V DC, 24 V DC, 230 V AC eller 4-20 mA.
 
Fikk ikke spenning på pid-utgang når det lyser på pid'en nei...
Finner ikke annet enn at det står "relay" undet output.
 
Hvilken PID har du?
Har du konfigurert PID'en til å gi signal på de koblingene du måler på/har koblet mot SSR?
 
Jeg har en MyPin TA4.
Jeg har også en Rex-C100 som jeg nå har prøvd. Med Rex får jeg spenning og lys "over hele linja", men den får jeg ikke konfigurert til PT100, så temperaturen som vises er feil :S

Skissen viser bedre hvordan det er koblet enn et bilde, da alt er koblet løst på kjøkkenbenken med lange ledninger...
 
Jeg har en MyPin TA4.
Jeg har også en Rex-C100 som jeg nå har prøvd. Med Rex får jeg spenning og lys "over hele linja", men den får jeg ikke konfigurert til PT100, så temperaturen som vises er feil :S

Skissen viser bedre hvordan det er koblet enn et bilde, da alt er koblet løst på kjøkkenbenken med lange ledninger...

Sikker på at pid-en har SSR-utgang da? Kan hende den har et internt relé.. Dette kan du enkelt sjekke ved å se om utgangsterminalene kortslutter når det lyser out på pid-en.
 
Hva slags pid er det? Har du konfigurert den til å bruke pt100 sensor? Har den spenningsutgang? Noen har releutgang. Skal være en liten lampe som viser når utgangen er aktiv. Står av og til out på den. Hvis det lyser på out lampa skal ssr være aktivert.
 
Sist redigert:
MyPin TA4, som er konfigurert til pt100. Får ikke spenning på utgangene når det lyser out på pid'en. På min pid ser jeg det står "realey" under output. På en annen pid jeg har ser jeg det står SSR, er det noen praktisk forskjell om det står relay eller SSR?
 
Nå har jeg faktisk fått det til å virke, men måtte benytte en RKC Rex-C100. Fikk det ikke til med hverken MyPin TA4 eller Berme Rex-C100.
Da virker det altså med den billigste PID'en som jeg antok var et feilkjøp fra min side...
 
MyPin TA4, som er konfigurert til pt100. Får ikke spenning på utgangene når det lyser out på pid'en. På min pid ser jeg det står "realey" under output. På en annen pid jeg har ser jeg det står SSR, er det noen praktisk forskjell om det står relay eller SSR?
Da har du jo forklaringen på hvorfor det ikke virker. Det er en potensialfri releutgang di har koblet til ssr. Det kommer ingen spenning ut der til å trigge ssr.
 
Du fikser det lett med en spenningsforsyning i serie med releutgangen / SSR. 5 v er ok, så en gammel mobillader burdte gjøre susen. Pass på pluss og minus.
 
Tilbake
Topp