fat nøkkel / G nøkkel

Hei.

Noen som har en slik G nøkkel, til å løsne 30 liters fat.

Noen som gidder tegne av dimensjoner og poste så jeg får laget en?

Hei, og takk for det.

Jeg er ute på jobb, og kan lage en selv, men trenger en skisse med noen mål ;)

Anyone?

my4uja2e.jpg

;)

Sorry har det ikke her men en vannpumpetang har alltid fikset dette.
http://www.youtube.com/watch?v=aS8kTJkAF6k

Ok, ser nå at det kan gjøres med tang. Talkk til begge forøvrig ;)

Har dere erfaring med å bruke disse 30 literne?

Jeg kan skaffe meg 1-2 stk av disse fra resturant, og de er vel ok å bruke selv?

Hvis du har cornelius må du få kobling til bryggerifay også, ebay har det.
Disse fat er kanskje litt verre å plassere, men det finnes mindre størelser og.
Har du funnet deg en "leverandør" er du heldi, da er det bare å bestemme hva du skal bruke, ikke godt for oss å bestemme hva du skal.

Foreløbig har jeg ingenting,foruten masse spørsmål,,ideer,,og verdens beste TIG sveiser i baklomma.

Videoen er for et orginalt fat og viser hvor det er slipt bort en hake som gjør at det må demonteres på den måten, etterpå er det bare å skru av koblingen med nøkkel eller rørtang.

Oddvar Demmo skrev:
Videoen er for et orginalt fat og viser hvor det er slipt bort en hake som gjør at det må demonteres på den måten, etterpå er det bare å skru av koblingen med nøkkel eller rørtang.

Fikk det greit til.  Var litt trykk jeg maatte slippe ut fyst.

Hvordan fungerer det med disse ventilene man setter paa disse fatene, Jeg tenker paa trykksetting av selve fatet for lagring,,,maa det staa med ventilen paa toppen av fatet,,eller kan man "booste" fatet med en dose co2,,for deretter aa fjerne ventilen?

Og det vil kunne lagres trygt i noen maaneder for modning etter dette?

Bjarte H skrev:
Buster skrev:
Foreløbig har jeg ingenting,foruten [...] og verdens beste TIG sveiser i baklomma.

Da er du heldigere enn de fleste!

Hvis jeg forstår spørsmålet korrekt:
Koblinga kalles en g eller grundy kobling. Kobler på koblinga på toppen, når du setter på koblinga presser du ventilen i fatet ned slik at ventilen åpner. Når du tar av g koblinga tetter ventilen og fatet er tett..

Bruker selv g fat, godt førnøyd med de! Pass på renhold av ventil hvis du tar av og på kobling..

Hentet meg to slike fat i dag  :) det ene gjekk greit opp, men nr 2 sitter godt fast.
så tegninger av en nøkkel hadde falt godt i smak her og  :skitbra:

Buster skrev:
Oddvar Demmo skrev:
Sorry har det ikke her men en vannpumpetang har alltid fikset dette.
http://www.youtube.com/watch?v=aS8kTJkAF6k

Oddvar  - jeg maatte slipe av den lille mothaken som vender oppover og i tillegg til de smaa "bajonett festene". Ellers ville den ikke ned i fatet sammenskrudd.

Har jeg gjort det riktig,,eller fukket noe opp naa?    ;)

Mulig det er forskjellige fat men på mine 3 var det nok å fjerne den oppover bøyde haken, uansett, kan du montere sammen igjen stigerøret med koblingen er alt OK.

bozo skrev:
Bjarte H skrev:
Buster skrev:
Foreløbig har jeg ingenting,foruten [...] og verdens beste TIG sveiser i baklomma.

Da er du heldigere enn de fleste!

Hvis jeg forstår spørsmålet korrekt:
Koblinga kalles en g eller grundy kobling. Kobler på koblinga på toppen, når du setter på koblinga presser du ventilen i fatet ned slik at ventilen åpner. Når du tar av g koblinga tetter ventilen og fatet er tett..

Bruker selv g fat, godt førnøyd med de! Pass på renhold av ventil hvis du tar av og på kobling..

Jepp, et bra system som ikke krever at du "blåser" fatet tett som på corny.

Tilbake
Topp