Fellesbestilling på coryfat i Stavanger/jærenområdet

Jeg lurte på hvordan tempen er på fellesbestilling på coryfat?
Lurer på hvordan dere har gjort dette før? Kan man ha en fellesbestilling selv om vi bor på forskjellige steder i Norge?
 
Jeg kunne også blitt med på det. Dersom vi snakker om brukte fat, er vel candirect stedet. Kunne tenkt meg et par til.
 
Det var Candirect jeg også tenkte på. Da er vi tre til nå :)
Om vi vil ha brukte eller nye betyr ingenting. Om noen vil ha brukte og noen nye, så går det fint.
Det eneste er at jo flere vi er desto billigere toll.

Men brukte fat er på ca. 270 før moms. Ikke en dum pris for en 19l.
Håper bare at flere vil være med på bestilling.
 
Hei.  Jeg trenger flere fat så jeg er med. 4-6 stk 19Litere for min del. Jeg følger med videre på denne tråden.  Mvh Geir K.
 
Nydelig. Gleder meg over at det stadig kommer flere som vil være med! :D


Foreløpig er dette i planleggingstadiet, så vi tar alt med pris, toll og frakt når vi ser hvor mange av oss som vil bestille.
 
*Lokke lokke :D

I første omgang må vi bare finne ut om hvem som er interesserte. Så kontakte butikk for pris og frakt for x-antall fat.
 
Av tidligere erfaring med import av vodka og øl så er det viktig å få et høyt volum på hver forsendelse for å få fraktkostnaden ned pr. enhet.

Hele poenget med fellesbestilling er vel at dem som bestiller befinner seg hverandre geografisk. For deg Kellybrew i Drøbak så vil det løpe ekstrakostnader for å få sendt fatene videre med posten. I tillegg så vil "administrator" måtte bruke tid på å re-pakke og sende det videre. Jeg ville mest sannsynlig satt som krav at samtlige medbestillere var i stand til å hente dem fysisk selv.

Ellers for mindre kvanta, 4,8,12 fat,  kan jeg anbefale to danske leverandører; Maltbazaren og Vejers Storkøb.
Dem har begge mye lækkert som kan være vanskelig å si nei til!

Avhenging av utfall ifra "neste runde" med kemneren så kan jeg finne på å bestille en palle med fat ifra f.eks. Candirect.de nå i sommer. Før det blir jeg bare tilskuer til hva som enn måtte foregå her inne...
 
Freddy har rett. de som ikke bor i Stavanger/jærenområdet bør vente med å hoppe på en fellesbestilling i sitt område.
Da det er betydelig flere bryggere der, er det neppe noe problem :)

Vet du nærmere tidspunkt på den "neste runden"? Da du, Freddy, har mest erfaring med bestilling og import i større skala hadde jeg følt meg tryggere dersom du håndterte det.
 
Tja... Vanskelig å si når "neste runde" blir avklart. Er jeg heldig blir dette i månedsskiftet Juni/Juli. Men man kan ikke stole på noenting ifra den etaten der...

Jeg gjerne ansvar for evt. en slik bestilling hvis det skulle gå iorden. Trenger mange fat selv.  ;D Jeg er virkelig underernært nå.

Ellers kan jeg jo anbefale maltbazaren.dk og vinsæt.dk om det skulle bli helt uutholdelig å vente.
 
Det er snakk om ball-lock ja. Da den er vanligst her til lands.

For min del er det ikke uutholdelig å vente til juni/juli.
 
Kunne tenke meg 6 fat til haugesund.... kan jo fint hente i stavanger om det blir til noe

Edit Brukte fat mener jeg så klart...
 
Tilbake
Topp