Ferdig vørter fra butikken

Holmentoppen

Norbrygg-medlem
Må innrømme jeg først trodde dette var en aprilspøk, men det virker seriøst nok. Hva tror dere: Kalkun, skuldertrekk eller suksess?
 
Tja, hvorfor ikke
Det funker jo med vin
Kanskje jeg prøver det en gang, men blir nok med den ene gangen ellers kunne jeg like gjerne kjøpt øl på butikken
 
Må innrømme jeg først trodde dette var en aprilspøk, men det virker seriøst nok. Hva tror dere: Kalkun, skuldertrekk eller suksess?
Fresh wort kits har vært i bruk i Australia i mange år nå.

Personlig syns jeg at poenget med å brygge øl er å BRYGGE øl.

Men jeg blir ikke overraska hvis denne blir godt tatt imot i Norge. Nordmenn ser ut til å like alt som er ferdig fiksa - Fjorland, Ola pakke, Nordic lunsj, ferdig marengsbunn...

Bra løsning for nybegynnere, og de som ikke har tid til å brygge øl.
 
Jeg tenker det er et godt alternativ til ekstraktbrygging. Ser noen utfordringer mht. logistikk. Det baller jo fort på seg +45 kg om man ønsker å kjøpe 3 sett. Men enig i at det tar vekk mye av det som er gøy med å brygge øl.
 
Må innrømme jeg først trodde dette var en aprilspøk, men det virker seriøst nok. Hva tror dere: Kalkun, skuldertrekk eller suksess?
Har nå testet Kölsch-varianten av Fresh Wort Kit, og tilbakemeldingene fra venner som har fått smake, er entydig: Veldig bra!
Må innrømme at jeg var litt skeptisk, men dette var bedre enn de ekstrakt-kitene jeg har prøvd. Er enig i at det tar bort litt av det som er moro med brygging, men dersom en mangler tid eller ork og har lyst på øl, så er dette et utmerket alternativ. Jeg kommer helt sikkert til å prøve flere ganger, og belgisk blonde frister meg
 
men resultatet bærer preg av at vørteren er veldig konsentrert. Fargen blir mørkere enn hva man ser for seg og smaken har et kraftig hint av «konsentrat»

Til deg som vil brygge godt øl​

(men ikke har tid..)​


Hvor er brygginga her? Får se hvor lenge det konseptet lever. Alltids noen som kjøper dog.
 
men resultatet bærer preg av at vørteren er veldig konsentrert. Fargen blir mørkere enn hva man ser for seg og smaken har et kraftig hint av «konsentrat»

Til deg som vil brygge godt øl​

(men ikke har tid..)​


Hvor er brygginga her? Får se hvor lenge det konseptet lever. Alltids noen som kjøper dog.

Den blir vel ikke mer konsentrert enn ekstrakt
Tenker oksidasjon og gamel vørter er et større problem, men de har vel nogenlunde kontroll på det

men det tar jo sjela ut av brygginga, dyrere blir det også og neppe bedre
 
Den blir vel ikke mer konsentrert enn ekstrakt
Tenker oksidasjon og gamel vørter er et større problem, men de har vel nogenlunde kontroll på det

men det tar jo sjela ut av brygginga, dyrere blir det også og neppe bedre
Lurer på hvor stor kontroll de har på oksidering når de selv sier at det har et kraftig hint av konsentrat. Ser for meg at "kaftig hint" er bleh.
 
Jeg tror nok vi hjemmebryggere ser dette ifra feil vinkel. Har en kollega som har prøvd to slike sett. I det tilfelle er han glad i øl, men har ikke tid eller plass til en del av utstyret man trenger. I stedet for å handle inn en del, trenger man bare et sett, og et begynnersett med bøtte osv. Så jeg tror ikke olbrygging ønsker å treffe hjemmebryggere, men heller de som er glad i øl, men som ikke kan lage det selv. Man får tross alt 20+ liter for 500 kr som ikke er seidel.
 
Lurer på hvor stor kontroll de har på oksidering når de selv sier at det har et kraftig hint av konsentrat. Ser for meg at "kaftig hint" er bleh.
Mulig jdet er jeg som missforsto og fikk med meg feil, men det utsagnet der gjaldt vel ekstraktbrygging og ikke den nye Fresh Wort Kit som nemlig skulle forhindre de negative sidene med ekstraktbrygging
 
Jeg misforstod ja. Men likevel, slik jeg leste det så må man brygge AG for å ikke får den smaken. Kanskje jeg er treg. Men virker som at man må brygge AG for å ikke få den smaken, likevel så sier det at de har et nytt produkt som ikke er AG...men smaker som ikke AG? De har selv sagt at ikke-AG er kjipt i samme paragraf.

"Alle muttere er 10mm. Det er kjipe muttere. Vi har en mutter som er 10mm, men den er ikke kjip"? Ble jo seff nysgerrig på dette, avfeier det ikke.
 
Kommer nok til å teste for å ha testa.
Ser det har kommet med en stout.
Men allgrain er veien for meg
 
Tilbake
Topp