Flaskekonkurransen 2014

Gahr skrev:
Alle som har unger kan skrive under på at moderne bleier antakelig er verdens 8. underverk. Det er UFATTELIG hvor mye de kan klare å holde på! :D

Kan sverge på at bleier kan veie borti kiloet før de lekker, helt suverent. :skitbra:
 
Ser ikke ut til at det er mulig å logge inn her heller nei, ikke sjangs..... Så da er det bare å drite i bleiene!  :fyflate:
 
Brynsj skrev:
Vil tekniske problem med registrering av bidrag, som skal sendes med post gi mulighet til forlenget ankomstfrist?
Planen var å få pakken i posten i dag, men skjønner nå at det ikke blir aktuelt..Håper på å rekke postsending i morgen, som trolig er siste sjanse for å rekke fram i tide.

Vi jobber med å rette feilen (de av dere som har fulgt med, har sikkert sett at vi har litt lite folk å ta av som kan slikt, når bleiene treffer vifta), og må se på hva konsekvensene blir før vi ser på hvordan vi håndterer det.
 
Gøy med datatrøbbel nær viktige frister :duh:
Håper ting ordner seg snart :biersmile:
 
Påmeldingssystemet for flaskekonkurransen var umulig å logge inn på noen timer mandag kveld.

Fristen for å sende øl med posten er derfor utsatt et døgn. Dersom ditt øl er registrert med pakkenummer (sporing) i påmeldingssystemet og pakka er registrert på posten senest 18. mars vil ølet ditt bli akseptert, selv om det kommer fram for sent. Dette gjelder allikevel ikke dersom ølet ditt blir stoppet i posten på grunn av dårlig innpakning.

For å sørge for at forsendelsen går enklest mulig, vil vi oppfordre alle til å:

  • Levere pakkene så tidlig som mulig. Pakker som leveres inn etter innleveringsfristen på lokalt postkontor, kommer fram en dag senere og vil stå rolig en dag mindre før bedømming.
  • Benytte postens mulighet for å bestille pakke på nett og skrive ut adresselapp online. Dette sikrer at adressen er tydelig og godt registrert på pakka, og minsker muligheten for at den blir feilsendt. Husk å veie pakka. https://www.posten.no/bestilling/products

Vi beklager ulempene dette har medført.
 
Angående dette punktet:

gustavf skrev:
  • Benytte postens mulighet for å bestille pakke på nett og skrive ut adresselapp online. Dette sikrer at adressen er tydelig og godt registrert på pakka, og minsker muligheten for at den blir feilsendt.

Jeg var i gang med dette (pakke med sporing, vekt 0-35 kg(?) til kr 150). Problemet var at det var påkrevd felt med utfylling av mobilnummer til mottaker? Er det jeg som har valgt feil produkt? Hadde i hvert fall ingen mobilnummer til mottakerne, så det ble å fylle ut samme skjema (minus dette mobilnummeret) for hånd på Posten.
 
Jeg laget adresselapp uten mobilnummer til mottakeren på posten.no. Det var dog et kryss i en boks som måtte hukes bort.
 
Ok, sikkert jeg som var litt for kjapp da :)

Edit: Jepp, ser det jo nå at det var en avkrysningsboks i første del av den veiviseren.  :bank2:
 
Noen har tydeligvis funnet mitt mobilnummer til Oslo amaøtrbryggerlaug (det har vært registrert som kontaktnummer der en gang), for plutselig pep Posten-appen min med beskjed om at to pakker var på veg til meg :)
 
Da fikk jeg av gårde pakkene i dag, fint at det ordnet seg. :skitbra:
Og så får jeg bare beklage sinnameldinger i går, skjønner at dere gjør en god jobb. Og takk for utsettelsen en dag.

Ønsker alle lykke til i NM! :biersmile:
 
Kommer dere til å gjøre det samme som i fjor, altså å si finalistene i klassene før premieutdelingen?
 
Eriki skrev:
Kommer dere til å gjøre det samme som i fjor, altså å si finalistene i klassene før premieutdelingen?

Da vi gjerne vil ha finalistene i salen under premieutdelingen, så blir svaret; Ja.
 
Jeg klarer fortsatt ikke å få registrert mine brygg til NM. Jeg har planer om å levere mine øl på Godlia torsdag, men da må de vel være registrert først...
 
Ja, ja, da er det noen andre som får gleden av å vinne i år... Synd, jeg hadde tre gode brygg som jeg gjerne skulle deltatt med.
 
Tore B. skrev:
Ja, ja, da er det noen andre som får gleden av å vinne i år... Synd, jeg hadde tre gode brygg som jeg gjerne skulle deltatt med.

Send ei melding med info til NM-komiteen (cral), evetuelt en mail til dommerkomiteen, med informasjon, så prøver vi å være fleksible og finne løsninger for de som rammes av IT-feil.
 
Tore B. skrev:
Jeg klarer fortsatt ikke å få registrert mine brygg til NM. Jeg har planer om å levere mine øl på Godlia torsdag, men da må de vel være registrert først...

De må registeres først ja. Hvor langt kommer du i registeringen? Får du logget inn eller får du noen feilmeldinger?

Om du kommer inn og får skrevet inn verdiene; Har du brukt punktum eller komma når du oppgir verdier, punktum er korrekt? Er datoformatet korrekt? ÅÅÅÅ-MM-DD og ikke som vi er vant til med DD.MM.ÅÅÅÅ?
Evt kommer det opp noen feilemeldinger innimellom feltene du kan fylle inn som kan gi noen pekepinner på hva som er gale?
 
loebrygg skrev:
Hvordan får jeg meldt av et øl, eller skal jeg bare la det seile sin egen sjø?

Jeg skulle også gjerne vært smartere da jeg registrerte det ene ølet mitt. Jeg tipper jeg blir disket fordi jeg ikke har fylt opp flaskene den siste 5 mm. Var ikke klar over det da jeg bottlet i november. Hvordan avregistrerer man et øl og registrerer det på nytt?
 
I de årene jeg har vært med å arrangere NM, har jeg aldri hørt om noen som har blitt diskvalifisert fordi flaskene er fylt feil. Det står vel heller ikke noe om det i reglene. Litt usikker på hvor du tar det fra?
 
Tilbake
Topp