Forhåndskikk på nytt forum

tfheen

Administrator
Som noen av dere sikkert har fått med dere jobbes det med å bytte til ny forumprogramvare.  Gustav og jeg gjorde innholds- og brukermigrasjon i helgen.

Ta en titt på http://forum-test.norbrygg.no/
Det er en del arbeid som gjenstår, men vi vil gjerne ha tilbakemeldinger om ting dere ser som må fikses.

Kjente feil er:
- Rettigheter er ikke overført, så ingen har tilgang til moderatorforum, etc. Ingen har heller tilgang til "det lille ekstra". Det kommer litt etter hvert.
- Det er litt tegnsettlugging, dette har vi kontroll på og det blir rettet opp i i endelig konvertering.
- Utseendet trenger en del pussing
- Alle private meldinger er markert som ulest.

Vi kommer til å kjøre en ny konvertering når vi bytter over som vil overskrive alle endringer, så ikke vær redd for å teste litt.

Flere feilmeldinger tas i mot med takk. :)
 
Vet ikke om dette går under "tegnsettlugging", men i private meldinger er alle html-koder i klartekst, så f.eks. i stedet for linjeskift står det "
"
 
Mulig det bare er øynene mine som er trette etter en hel dag foran skjermen men kontrasten og bakgrunnfargen synes jeg var for skarp, kunne med fordel vært en dusere bakgrunn.
 
Savner muligheten til å se alle inleggene i en tråd, fremfor å ha 14 sider å bla i. I dag er det mulig å se alle innlegg i tråder med 2-3 sider, men ikke dersom det er flere? Eller er det jeg som blingser bare?

Forøvrig må jeg si at jeg er imponert over hvor raskt jeg får svar/hjelp på mine spørsmål og problemer, det er utrolig mye god kunnskap her inne, og folk svarer kjapt når en newbie som meg spør om hjelp. Tommel opp!
 
Fikk ikke opp forventet resultat når jeg brukte søkefunksjonen.
Kan godt være at den ikke skal fungere i testlinken, eller det er jeg som gjør noe feil.
Tror denne utgaven er greiere mht å treffe det man forsøker å trykke på ved bruk nettbrett.
 
Jeg savner flere underforum al a de som finnes i "utstyr".
Er det mulig å gjøre det samme i feks - brygging- , men flere inndelinger for ekstrakt, BIAB, All grain osv osv.

generelt og Nybegynnertråden burde også ha en egen seksjon for ofte stilte spørsmål og lignende.

Edit: er prioriterte emner tatt helt bort?, i så fall så synes jeg ikke det bidrar til å gjøre forumet mer oversiktlig.
 
OrjanP skrev:
Mulig det bare er øynene mine som er trette etter en hel dag foran skjermen men kontrasten og bakgrunnfargen synes jeg var for skarp, kunne med fordel vært en dusere bakgrunn.

Dersom noen med litt estetisk sans vil flikke på fargekombinasjonene, er det fullt mulig. Slik det er nå, synes jeg det fungerer OK på små skjermer, men blir slitsomt på store.
 
Bernts skrev:
Jeg savner flere underforum al a de som finnes i "utstyr".
Er det mulig å gjøre det samme i feks - brygging- , men flere inndelinger for ekstrakt, BIAB, All grain osv osv.

Vi har ikke planlagt å gjøre noen endringer på forumstrukturen nå. Det er en del jobb å legge om til ny software, så vi tar en ting om gangen.
 
gustavf skrev:
OrjanP skrev:
Mulig det bare er øynene mine som er trette etter en hel dag foran skjermen men kontrasten og bakgrunnfargen synes jeg var for skarp, kunne med fordel vært en dusere bakgrunn.

Dersom noen med litt estetisk sans vil flikke på fargekombinasjonene, er det fullt mulig. Slik det er nå, synes jeg det fungerer OK på små skjermer, men blir slitsomt på store.

Er det mulig i det opplegget at lesere kan velge selv mellom noen forskjellig farge-layouts? 
Vet det går an i noen forumløsninger (PHP), det er kjekt siden ingen noen gang er enig i hva som ser best ut :D

Forøvrig syns jeg dette ser veldig bra ut, enkelt og greit og lesevennlig.
 
Sjakkt skrev:
Vet ikke om dette går under "tegnsettlugging", men i private meldinger er alle html-koder i klartekst, så f.eks. i stedet for linjeskift står det "
"

Dette har vi kontroll på.

Forvirret skrev:
Fikk ikke opp forventet resultat når jeg brukte søkefunksjonen.
Kan godt være at den ikke skal fungere i testlinken, eller det er jeg som gjør noe feil.
Tror denne utgaven er greiere mht å treffe det man forsøker å trykke på ved bruk nettbrett.

Søkefunksjonen trenger muligens litt kos for å komme helt på plass, vi skal forhåpentligvis ende opp med en god del bedre løsning enn vi har i dag der (mtp kvalitet på søkeresultater).
 
Håper "Vis uleste innlegg siden forrige besøk" blir lett tilgjengelig.

Hadde det vært mulig å få det som 'startside' etter pålogging?
 
Dokkedal skrev:
Håper "Vis uleste innlegg siden forrige besøk" blir lett tilgjengelig.

Hadde det vært mulig å få det som 'startside' etter pålogging?

Det er det vel uansett hvis du bokmerker den siden?
Men enig, håper det er vis uleste innlegg.
 
Ser BB code img tags ikke blir håndtert skikkelig etter konvertering. Eksempelvis http://forum-test.norbrygg.no/threads/kampen-nanobryggeri.20531/
 
Jeg synes området mellom siste innlegg i underforum og toppen av siden blir for stor, nå opptar det ca 1/3 av skjermen og tar bort plass for flere eldre innlegg
 
Odland skrev:
Vil det gå an å skifte på tema-fargene? Ikke det at oransje og brunt sammen ikke er Teh sexe.

Jeg har lagt ut en ny layout nå.

Varianter og brunt, oransje og grønt bør vi ha, synes jeg. Helst mye av alt, så de få elementene i lilla eller hvit står skikkelig ut ;)
 
Jeg ser det er "stilvelger" nederst der hvor man kan tilpasse ganske mye.  Håper det blir en tilgjengelig funksjon :)
 
Hehe, kona er tidvis litt oppgitt over surfinga mi på forumet og refererer bare til det som gulesider.no ;D
 
Tilbake
Topp