Forhåndskikk på nytt forum

Syntes det ser veldig rotete ut med alle de snakkeboblene i hytt og gevær. Også burde dere finne en bakgrunnsfarge, så mye hvit er ikke bra å se på i lengden.  
Ikke sikker på hvordan dere setter opp bilde til å vises på skjermen med tanke på skjermens størrelse, men hos meg så fyller det "gamle" forumet hele skjermbredden, mens det nye har store tomrom på hver side.
 
Det nye forumet fungerer helt ypperlig fra Chrome på Android.
pe4ydy8y.jpg
4etyvyru.jpg


Sent from my Nexus 5 using Tapatalk
 
eithe skrev:
Blir plugin for tapatalk installert og testet på oss brukere før migrering?

Litt usikkert, foreløpig. Det blir i hvert fall ikke testet, for Tapatalk gjør det i praksis ganske vanskelig å teste.

Som nevnt over, fungerer Xenforo bra på mobiltelefoner også uten å bruke Tapatalk, så om det blir borte en periode er forumet fortsatt brukervennlig på moderne mobiltelefoner.
 
gustavf skrev:
eithe skrev:
Blir plugin for tapatalk installert og testet på oss brukere før migrering?

Litt usikkert, foreløpig. Det blir i hvert fall ikke testet, for Tapatalk gjør det i praksis ganske vanskelig å teste.

Som nevnt over, fungerer Xenforo bra på mobiltelefoner også uten å bruke Tapatalk, så om det blir borte en periode er forumet fortsatt brukervennlig på moderne mobiltelefoner.

Dumt om tapatalk ikke blir prioritert. 

--
 
Hans Einar skrev:
gustavf skrev:
eithe skrev:
Blir plugin for tapatalk installert og testet på oss brukere før migrering?

Litt usikkert, foreløpig. Det blir i hvert fall ikke testet, for Tapatalk gjør det i praksis ganske vanskelig å teste.

Som nevnt over, fungerer Xenforo bra på mobiltelefoner også uten å bruke Tapatalk, så om det blir borte en periode er forumet fortsatt brukervennlig på moderne mobiltelefoner.

Dumt om tapatalk ikke blir prioritert. 

--

Støttes. Det er nok flere av oss som vil bruke forumet mindre uten Tapatalk.
 
Ja, det skal gå fint. Får du ikke til med brukernavn og passord, prøv epostadresse og passord.
 
Jarle T skrev:
Helt enig. Tapatalk bør prioriteres.

Vi kan prioritere Tapatalk opp i konverteringa, men det betyr selvfølgelig at noe annet må prioriteres ned. Vi ønsker å prioritere det som er av betydning for alle forumbrukerne, framfor å garantere at Tapatalk fungerer med en gang. Som nevnt over, er Tapatalk vanskelig å teste, slik at all testing av Tapatalk må gjøres i forbindelse med konverteringa.

Skal vi sikre at Tapatalk fungerer umiddelbart etter konverteringa må vi droppe andre tidkrevende oppgaver fra konverteringa eller la forumet være utilgjengelig lenger. Dersom Tapatalk skal prioriteres opp, har vi i utgangspunktet tre valg:
  • Holde forumet nede lenger, slik at det blir tid til testing av Tapatalk (slik det ser ut nå, skal vi klare konverteringa på en litt stressende kveld, men en liten sannsynlighet for at det blir nedetid i halvannet døgn)
  • Ikke konvertere vedlegg, slik at alle gamle vedlegg blir utilgjengelig.
  • Ikke gjøre omskriving av gamle URLer, slik at interne lenker til forumet slutter å fungere.

Jeg mener at forumet bør være nede så kort tid som mulig. Å la forumet være utilgjengelig for alle en dag eller to ekstra, er en dårlig løsning for å sikre at Tapatlk er tilgjengelig når det kommer opp, selv om det skulle bety at Tapatalk tar litt lengre tid.

Å ikke konvertere vedlegg er også en dårlig løsning. Det kan ikke gjøres senere og vil i så fall bety at alle vedlegg er tapt for alltid. En veldig dårlig løsning for å sikre at Tapatalk blir tilgjengelig raskere.

Når det gjelder sikring av interne lenker, er nok det den mest aktuelle jobben å prioritere ned. Det er ikke viktig for basisfunksjonaliteten til forumet, men vil gjøre navigering vanskeligere i en periode.

Så da blir spørsmålet: Hvor viktig er Tapatalk, egentlig?

Jeg er fortsatt av den mening at det er viktigere å sikre at funksjonalitet for webbrukere enn å å prioritere enn Tapatalk, spesielt ettersom vi får en bra mobilløsning som basisfunksjonalitet. På sikt tror jeg det også betyr at Tapatalk blir mindre viktig.
 
Jeg bruker tapatalk mye, og det ville vært leit om det ikke blir mulig å bruke dette til forumet. Hvis det skulle være en annen mobil-løsning som fungerer like bra eller bedre, er jeg selvsagt åpen for det :)
 
Jarle T skrev:
Jeg bruker tapatalk mye, og det ville vært leit om det ikke blir mulig å bruke dette til forumet. Hvis det skulle være en annen mobil-løsning som fungerer like bra eller bedre, er jeg selvsagt åpen for det :)

Ta en titt på testforumet fra nettleseren på en mobil eller et nettbrett. Jeg tror du vil bli positivt overrasket.

Det er altså ikke slik at vi ikke har planer om å få Tapatalk til å fungere. Enn så lenge er det bare prioritert ned, til fordel for andre oppgaver i konverteringa. Det betyr at det sannsynligvis ikke er testet når det nye forumet kommer opp, og at det også er ei viss sannsynlighet for at det ikke blir tilgjengelig overhodet fra starten.
 
Viktste har nå fått logget inn, men at han hadde problemer, kan tyde på at det er en feil i innlogginga. Dersom så mange som mulig prøver å logge inn, ville det være fint, slik at vi oppdager eventuelle feil før konvertering.
 
gustavf skrev:
Viktste har nå fått logget inn, men at han hadde problemer, kan tyde på at det er en feil i innlogginga. Dersom så mange som mulig prøver å logge inn, ville det være fint, slik at vi oppdager eventuelle feil før konvertering.
Ingen problemer med innlogging her.
 
Innlogging på chrome og android ok. Fikk også systemet til å sende meg nytt passord. Funket som fjell.
 
Tilbake
Topp