Jarle T skrev:
Helt enig. Tapatalk bør prioriteres.
Vi kan prioritere Tapatalk
opp i konverteringa, men det betyr selvfølgelig at noe annet må prioriteres
ned. Vi ønsker å prioritere det som er av betydning for alle forumbrukerne, framfor å garantere at Tapatalk fungerer med en gang. Som nevnt over, er Tapatalk vanskelig å teste, slik at all testing av Tapatalk må gjøres i forbindelse med konverteringa.
Skal vi sikre at Tapatalk fungerer umiddelbart etter konverteringa må vi droppe andre tidkrevende oppgaver fra konverteringa eller la forumet være utilgjengelig lenger. Dersom Tapatalk skal prioriteres opp, har vi i utgangspunktet tre valg:
- Holde forumet nede lenger, slik at det blir tid til testing av Tapatalk (slik det ser ut nå, skal vi klare konverteringa på en litt stressende kveld, men en liten sannsynlighet for at det blir nedetid i halvannet døgn)
- Ikke konvertere vedlegg, slik at alle gamle vedlegg blir utilgjengelig.
- Ikke gjøre omskriving av gamle URLer, slik at interne lenker til forumet slutter å fungere.
Jeg mener at forumet bør være nede så kort tid som mulig. Å la forumet være utilgjengelig for alle en dag eller to ekstra, er en dårlig løsning for å sikre at Tapatlk er tilgjengelig når det kommer opp, selv om det skulle bety at Tapatalk tar litt lengre tid.
Å ikke konvertere vedlegg er også en dårlig løsning. Det kan ikke gjøres senere og vil i så fall bety at alle vedlegg er tapt for alltid. En veldig dårlig løsning for å sikre at Tapatalk blir tilgjengelig raskere.
Når det gjelder sikring av interne lenker, er nok det den mest aktuelle jobben å prioritere ned. Det er ikke viktig for basisfunksjonaliteten til forumet, men vil gjøre navigering vanskeligere i en periode.
Så da blir spørsmålet: Hvor viktig er Tapatalk, egentlig?
Jeg er fortsatt av den mening at det er viktigere å sikre at funksjonalitet for webbrukere enn å å prioritere enn Tapatalk, spesielt ettersom vi får en bra mobilløsning som basisfunksjonalitet. På sikt tror jeg det også betyr at Tapatalk blir mindre viktig.