Holmentoppen
Norbrygg-medlem
Sette denne? https://brulosophy.com/2019/09/05/the-hop-chronicles-strata-2018/Er det noen som har testet Strata? Den ser veldig bra ut på papiret.
Røk på en halvkilo Et visst preg av weed – det blir interessant.Tenkte å prøve Strata i en belgisk blonde, og nå er det 40% avslag på Brewshop:
Strata 2023 humle pellets
Strata 2023 humle pellets fra Indie Hops. Kjøp her, Brewshop.no. Best på kundeservice og størst utvalg innen råvarer for ølbrygging.brewshop.no
Hva med El Dorado? Fornøyd med den? Har lyst til å bruke den i golden ale – og kalle ølet El DoradoGalaxy og Citra cryo blir aldri feil
2:1 eller 3:1
Jeg tror jeg likte den, men utviklet en litt parfyme aktig aroma jeg ikke helt vet om stammer fra humla eller gjæren jeg også prøvde første gang, Imperial JuiceHva med El Dorado? Fornøyd med den? Har lyst til å bruke den i golden ale – og kalle ølet El Dorado
Jeg får teste den. Det lukter allerede split batch av dette prosjektet.Jeg tror jeg likte den, men utviklet en litt parfyme aktig aroma jeg ikke helt vet om stammer fra humla eller gjæren jeg også prøvde første gang, Imperial Juice
Så på Strata selv, men har selvpålagt kjøpeforbud. Kombo med Columbus foreslås av flere.Jeg får teste den. Det lukter allerede split batch av dette prosjektet.
Ja. Jeg vil si at den svarer til forventningene, hvilket også innebærer at den faktisk tåler å brukes aleine - i alle fall til tørrhumling. Men jeg ville vel ikke brukt den i en golden ale.Er det noen som har testet Strata? Den ser veldig bra ut på papiret.
Jester har de på https://petit-agentur.no/search_result?keywords=JesterJa. Jeg vil si at den svarer til forventningene, hvilket også innebærer at den faktisk tåler å brukes aleine - i alle fall til tørrhumling. Men jeg ville vel ikke brukt den i en golden ale.
Kinn brygga et påskeøl jeg likte godt. De brukte ei engelsk humle som heter Jester. Den hadde jeg helt klart brukt i en golden ale om jeg fikk tak i den.
De har den også hos bryggmann som samarbeider med Norbrygg og gir rabatt. El Dorado til en ok pris har de også.
Bra tips! Jeg splitter i en engelsk og en amerikansk utgave.Kinn brygga et påskeøl jeg likte godt. De brukte ei engelsk humle som heter Jester. Den hadde jeg helt klart brukt i en golden ale om jeg fikk tak i den.
Da er den bestiltDe har den også hos bryggmann som samarbeider med Norbrygg og gir rabatt. El Dorado til en ok pris har de også.
Jeg ble mildt sagt overrasket over funnene til Mean Brews i Golden Ale-videoen, skal du brygge en Golden Ale som hevder seg i konkurranse bør du bruke amerikanske humler. Typisk amerikansk tenkte jeg, helt til jeg sjekket oppskriften på den eneste Golden Ale med medalje i NM.Ja. Jeg vil si at den svarer til forventningene, hvilket også innebærer at den faktisk tåler å brukes aleine - i alle fall til tørrhumling. Men jeg ville vel ikke brukt den i en golden ale.
Kinn brygga et påskeøl jeg likte godt. De brukte ei engelsk humle som heter Jester. Den hadde jeg helt klart brukt i en golden ale om jeg fikk tak i den.
Den har de på Strømmen. Må avgårde å kjøpe mer Eraclea malt, så da blir den med på lasset. Ender i en Blonde ale med Nottingham på 15 grader, tenker jeg. Listen over kommende brygg er laaang.Testet nettopp Monroe. Ekstremt hoppy I WP, og meget god synes jeg …
Interessant. Jeg sliter med å få noe særlig effekt av tørrhumling med edelhumler og engelske humler. Gjennomsnittet for tørrhumling her var 2,6 g/l, som jo er ganske moderat.Jeg ble mildt sagt overrasket over funnene til Mean Brews i Golden Ale-videoen, skal du brygge en Golden Ale som hevder seg i konkurranse bør du bruke amerikanske humler. Typisk amerikansk tenkte jeg, helt til jeg sjekket oppskriften på den eneste Golden Ale med medalje i NM.
Om Pacific Ale blir vellykket, vurderer jeg å sende inn som GA til NM.
Her er forøvrig videoen.