Forslag til humlekombinasjoner

Holmentoppen

Norbrygg-medlem
Jeg bruker min favorittkombo Mosaic/Citra litt for mye. Er det noen som har forslag til nye „freshe” humler, gjerne kombinsjoner av humler som fungerer godt? Tenkte i første omgang å brygge en golden ale med amerikanske humler, men er åpen for alle innspill :cool:

strata-hop-cones.jpg
 
Tenkte å prøve Strata i en belgisk blonde, og nå er det 40% avslag på Brewshop:
Røk på en halvkilo :cool: Et visst preg av weed – det blir interessant.
 
Jeg får teste den. Det lukter allerede split batch av dette prosjektet.
Så på Strata selv, men har selvpålagt kjøpeforbud. Kombo med Columbus foreslås av flere.

Hadde nesten garantert kjørt den i hazy oppskriften min.

Kun Columbus på varmside så kan man splitte med forskjellige som tørrhumle.

Innlegg i tråden 'Brygge NEIPA for første gang, noe spesielt en må gjøre?' https://forum.norbrygg.no/threads/b...ng-noe-spesielt-en-ma-gjore.42278/post-567032

Trillium sin base dette.
 
Er det noen som har testet Strata? Den ser veldig bra ut på papiret.
Ja. Jeg vil si at den svarer til forventningene, hvilket også innebærer at den faktisk tåler å brukes aleine - i alle fall til tørrhumling. Men jeg ville vel ikke brukt den i en golden ale.

Kinn brygga et påskeøl jeg likte godt. De brukte ei engelsk humle som heter Jester. Den hadde jeg helt klart brukt i en golden ale om jeg fikk tak i den.
 
Ja. Jeg vil si at den svarer til forventningene, hvilket også innebærer at den faktisk tåler å brukes aleine - i alle fall til tørrhumling. Men jeg ville vel ikke brukt den i en golden ale.

Kinn brygga et påskeøl jeg likte godt. De brukte ei engelsk humle som heter Jester. Den hadde jeg helt klart brukt i en golden ale om jeg fikk tak i den.
Jester har de på https://petit-agentur.no/search_result?keywords=Jester
 
Kinn brygga et påskeøl jeg likte godt. De brukte ei engelsk humle som heter Jester. Den hadde jeg helt klart brukt i en golden ale om jeg fikk tak i den.
Bra tips! Jeg splitter i en engelsk og en amerikansk utgave.

De har den også hos bryggmann som samarbeider med Norbrygg og gir rabatt. El Dorado til en ok pris har de også.

Da er den bestilt :)
 
Ja. Jeg vil si at den svarer til forventningene, hvilket også innebærer at den faktisk tåler å brukes aleine - i alle fall til tørrhumling. Men jeg ville vel ikke brukt den i en golden ale.

Kinn brygga et påskeøl jeg likte godt. De brukte ei engelsk humle som heter Jester. Den hadde jeg helt klart brukt i en golden ale om jeg fikk tak i den.
Jeg ble mildt sagt overrasket over funnene til Mean Brews i Golden Ale-videoen, skal du brygge en Golden Ale som hevder seg i konkurranse bør du bruke amerikanske humler. Typisk amerikansk tenkte jeg, helt til jeg sjekket oppskriften på den eneste Golden Ale med medalje i NM.


Om Pacific Ale blir vellykket, vurderer jeg å sende inn som GA til NM.

Her er forøvrig videoen.
 
Hva er egentlig en Amerikansk golden ale? :rolleyes:
Jeg tror ikke det finnes

Blir ikke det bare samme som en APA?
 
Jeg ble mildt sagt overrasket over funnene til Mean Brews i Golden Ale-videoen, skal du brygge en Golden Ale som hevder seg i konkurranse bør du bruke amerikanske humler. Typisk amerikansk tenkte jeg, helt til jeg sjekket oppskriften på den eneste Golden Ale med medalje i NM.


Om Pacific Ale blir vellykket, vurderer jeg å sende inn som GA til NM.

Her er forøvrig videoen.
Interessant. Jeg sliter med å få noe særlig effekt av tørrhumling med edelhumler og engelske humler. Gjennomsnittet for tørrhumling her var 2,6 g/l, som jo er ganske moderat.
 
Tilbake
Topp