Brewfather er sikkert helt topp, - og ikke til forkleinelse for alle som har den og tilsvarende - men dette illustrerer at det enkleste ofte er det beste. Kjøpe kjele, varmekilde og pumpe seperat, og så sette det sammen til et enkelt system. Alle deler opererer seperat, kan enkelt skiftes ut, og kan enkelt feilsøkes ''live'' når uhellet først er ute. Bryggesystemer er ofte grovt overpriset kinamakk.
Nettopp. Og så er dette rette sted, på et diskusjonsforum, å diskutere relevante erfaringer for å unngå denne problemstillingen.
Det er da veldig rart at du ikke får igjennom vann eller luft. For å lage en sjekkliste, krana er åpen. Kuleventilen er ikke tett. Du har prøvd å fjerne kuleventilen og blåse igjennom uten den også. Og forsatt tett? Åssen er det mulig? Jeg gleder meg til å høre hva som satt fast.Får ikke vann igjennom heller, er potte tett der. Vet ikke helt hvordan jeg skal gå frem for å tette uttaket i kjelen.. Er litt vrient å styre nedi der da vørtern enda er 89 grader. Detta var ikke lett!
Det skal ihvertfall ikke stå på engasjementet!Detta ordna seg gutter! Jeg vaska lett over utstyret etter å ha tømt vørter i karet, og fant ut at filteret var potte tett! Måtte inni med fingre og greier for å klare å få ut klumpen. Var også satt på litt skrått, så hullet fra innsiden av filteret og inn til pumpa var ca halve størelsen av hva det burde være ved korrekt montering Men, det ble da en lærepenge om ikke noe annet!
Tenkte jo at karet ville kjøle seg fort ned i kjøleskapet, men begynte å stusse på det når miguel sa jeg bare kunne glemme det før leggetid. Vel, det hadde han helt rett i. Ca 30 min senere åpna jeg døra og gikk i bakken av varmlufta som bare velta ut..
Snarrådig som jeg er kasta jeg hele karet i bilen og kjørte ned på jobb. Nå står karet på -21grader på frysa her! Tenker det blir fart på sakene da. Har tatt med meg termometer, så skal ut å sjekke nu!
Detta ordna seg gutter! Jeg vaska lett over utstyret etter å ha tømt vørter i karet, og fant ut at filteret var potte tett! Måtte inni med fingre og greier for å klare å få ut klumpen. Var også satt på litt skrått, så hullet fra innsiden av filteret og inn til pumpa var ca halve størelsen av hva det burde være ved korrekt montering Men, det ble da en lærepenge om ikke noe annet!
Tenkte jo at karet ville kjøle seg fort ned i kjøleskapet, men begynte å stusse på det når miguel sa jeg bare kunne glemme det før leggetid. Vel, det hadde han helt rett i. Ca 30 min senere åpna jeg døra og gikk i bakken av varmlufta som bare velta ut..
Snarrådig som jeg er kasta jeg hele karet i bilen og kjørte ned på jobb. Nå står karet på -21grader på frysa her! Tenker det blir fart på sakene da. Har tatt med meg termometer, så skal ut å sjekke nu!