Det går helt fint.Valente skrev:Hvordan er det med en fryser og stc1000 som gjæringsskap. Vil fryseren være for kraftig, og føre til at temperaturen synker for fort?
Da har du ikke satt stc-1000 riktig i parametrene.Janroar skrev:Jeg koblet akkurat opp en fryser med stc-1000. Følte den jobbet mye frem og tilbake. Skiftet derfor termostaten med en kjøleskapstermostat. Jevnere temp nå.
Janroar skrev:Mulig det. Endret forsinkelsen på kjølestart til minimum. Og temp differansen til minimum. Har en liten varmekilde også. Kjølseskapstermostaten har jo et riktigere arbeisdsområde, men jeg har nok ikke testet nok før jeg bytta termostaten Uansett et greit gjæringskap til et par dunker.
Jo-Helge skrev:Eg har justert kjøleskapet på max og lar Stc ta seg av jobben. Funker som F
Sent from my HTC One V using Tapatalk 2
magne1972 skrev:Da har du ikke satt stc-1000 riktig i parametrene.Janroar skrev:Jeg koblet akkurat opp en fryser med stc-1000. Følte den jobbet mye frem og tilbake. Skiftet derfor termostaten med en kjøleskapstermostat. Jevnere temp nå.
Min funker helt supert.
Valente skrev:Hvilke parametre bør jeg bruke? Kan få en fryser for noen småpenger og lurer på om det er verdt det. Bør jeg gå for en varmekilde også?
Sent from my GT-P7510 using Tapatalk 2
Erlend H. skrev:Hvis du har både varme (i fryseren) og kjøling på samtidig, så vil STC'en veksle mellom disse to når ønsket temp. er oppnådd.
Hos meg så kjølte fryseren ned, temperaturen fortsatte å synke en stund etterpå og varmen kom på. Denne varmet for mye opp, og så startet fryseren.