Fullers London porter

FrodeSy

Norbrygg-medlem
Kjetil S har i tråd om Theakstons Old peculier sagt at oppskriftene i Graham Wheelers "Brew Your Own British Real Ale" er litt jalla, og ofte forenklede. Sjølv om eg knapt har brygga nokre av oppskriftene der, så har eg tenkt det same.

I september skal eg brygge det som eg håper skal kunne nærme seg ein klone av Fullers London porter. Der er ei oppskrift av denne i BYO 250 classic clone recipes. Der er også ei i boka til Graham Wheeler, og der hevdar forfattaren at den er basert på ei oppskrift frå Fullers sjølv frå 1880-åra. Ut frå samansetnaden av råvarene synes eg den i BYO virkar mest nær slik eg huskar Fullers'en smaka. Er det nokon som har prøvd ei eller begge, eller andre for den del, av desse oppskriftene og kan seie om den / dei nærmar seg Fullers sin? Kven vil de i så fall anbefale å prøve?
 
jeg prøvde meg på en fullers london porter klone for et halvt år siden, og selv om jeg ikke har smakt orginalen på over ett år, minner den meg ganske mye om originalen slik jeg husker den.

fikk ikke tak i brown malt, så brukte ambermalt i stede.
trengte flere måneders lagring før den fikk riktig smak.

Drageset london porter

Statistics
Volume: 23 liters
OG: 1057
FG:
Alcohol: 5.6 % by vol.
Colour: 38 EBC (Brown)
Bitterness: 32 IBU
BU/GU: 0.56

Fermentables
Pale Malt 7 EBC 4630 grammes
Cara Amber 60 EBC 600 grammes
Cara Crystal 120 EBC 555 grammes
Chocolate Malt 110 grammes

Hops
Fuggle 4.0% 85 grammes 60 minutes
Fuggle 4.0% 15 grammes 15 minutes
Fermentation
Yeast: 1028 London Ale
 
Takk for oppskrifta!

Denne ligg nærare Graham Wheeler / Fullers frå 1880-talet enn den i BYO. Eg er litt skeptisk til den lille andelen sjokolademalt (ein viktig grunn til at eg såg mest på BYO). Kan du huske om du kjente sjokoladepreget?
Har elles plenty av brunmalt. Denne er spesiell, men eg trur nydeleg god når ein treff rett balanse i høve krystallmalt / sødme i ølet.
 
FrodeSy skrev:
Takk for oppskrifta!

Denne ligg nærare Graham Wheeler / Fullers frå 1880-talet enn den i BYO. Eg er litt skeptisk til den lille andelen sjokolademalt (ein viktig grunn til at eg såg mest på BYO). Kan du huske om du kjente sjokoladepreget?
Har elles plenty av brunmalt. Denne er spesiell, men eg trur nydeleg god når ein treff rett balanse i høve krystallmalt / sødme i ølet.

ganske sødmefylt preg av mørk sjokolade fra den oppskriften jeg har brukt, og det er slik jeg husker originalen også.
man kan si at den smaker mer som en kraftig og søt brown ale enn en vanlig porter. relativt lettdrikkelig og forfriskende.
 
Ifølge Roger Protz' bok "Stout & Porter" er Fuller's London Porter som følger:

OG: 1053
IBU: 33
EBC: 140

76 % pale malt
10 % crystal malt (jeg antar 150 EBC)
12 % brown malt
2 % chocolate malt

Fuggles både som bitter- og aromahumle.

Bruk White Labs WLP002 eller Wyeast 1968.
 
Flott! Tusen takk, gutter! Då blir det bjarnetv / Protz' / Fullers 1880-oppskrifta frå G.Wheeler. Synes eg høyrer gjæra frå Andrimne milden min kvine av glede allereie...
 
Tilbake
Topp