Bruker du i tillegg til dette en slange på Corny-gass når du fyller, kan du putte enden av den slangen i hullet til gjærlåsen - så har du et O2 redusert system...Skal du minimere enda mer, så fyller du fatet fult med vann og starsan for så å tømme det med gasstrykk. Da har du kun CO2 i fatet ved fylling.
Skal sies at jeg karbonerer på 50psi da.. Vet ikke åssen det stiller seg på lavere trykk..Anbefaler ikke å fylle så langt opp, hvis du må dra i sikkerhetsventilen på et tidspunkt da blir det no skikkelig griseri
Ja, Men da må vel bøtta fra Bryggselv være tett? Noe som de som regel ikke er..Dersom du kobler som jeg viste over, vil du ikke kunne fylle mer enn til nedre del av gassrøret. Det vil stoppe av seg selv
Dersom du kobler som jeg viste over, vil du ikke kunne fylle mer enn til nedre del av gassrøret. Det vil stoppe av seg selv
Fyller du så mye at det går i gassrøret, og du på et tidspunkt har høyere trykk i fatet enn i gasslinjen, så vil ølet krype gjennom gasslinjen. Det er litt kjedelig og grisete. Så skal du fylle såpass fullt, pass på å koble fra gasskoblingen hvis du skal purge fatet.Ja, tenkte også på badevekt Ja, gassleder tilbake i topp av gjæringskar er fint. Men kan jeg fylle til det renner ut av gassleder? Hvor mye headspace trengs egentlig?