Går det nedover for de fysiske butikkene?

Da ville jeg gitt mest skryt til Posten eller PostNord :)
Nja, det er vel først å fremst Strømmen pakker og sender med en gang de får bestilling. Noe et fåtall av butikker gjør. Vet om mange butikker som det tar 3-4 dager før pakken er på terminal. Etter det så er det jo Posten/PostNord som skal gå skryt ;)
Så syns det er på rett plass å gi skryt til butikker som sender raskt
 
Ja kanskje det, PostNord kommer forøvrig aldri til å få skryt av meg :)
Jeg bruker PostNord veldig mye. Stort sett er de pålitelige, men en sjelden havner pakkene i en loop som det nesten er umulig å bryte. Har opplevd at samme pakken har gått frem og tilbake mellom Oslo og Haugesund 5 ganger, mens den egentlig skulle til Nordre Romerike.
 
Snuste nettopp litt rundt på nettbutikkene. Det ser ut som at et par av de store nå ikke lenger selger malt i mindre mengder enn 1 kg. Er det tilfelle også i de fysiske butikkene? Både Brewshop og Strømmen gjør vel det, men hva med de andre?
 
Snuste nettopp litt rundt på nettbutikkene. Det ser ut som at et par av de store nå ikke lenger selger malt i mindre mengder enn 1 kg. Er det tilfelle også i de fysiske butikkene? Både Brewshop og Strømmen gjør vel det, men hva med de andre?

Går greit hos Bryggselv Oslo, men fra lagret får du bare bestilt i kilo ja
 
For å gi butikker muligheten til å forbedre seg, så tenker jeg at jeg må gjøre noen tester med jevne mellomrom. Var derfor innom BS i går, og det virker som de har mindre og mindre behov for å skape en levende butikk. Før hadde de til og med lekeområde for barn, nå er det nesten ikke varer igjen i hyllene i den lille delen av butikken som fortsatt er åpen for publikum. Det var ille da jeg først starta denne tråden, nå er det verre.

Men han som hjalp meg, var forsåvidt behjelpelig. De hadde ikke nøyaktig de delene jeg var ute etter, så han hjalp med å finne alternativer. Fortsatt et par unøyaktige uttalelser om råvarer. Det skulle vært et kodeord man kunne si som ga signal om at "Halvsannheter blir lagt merke til"
 
For å gi butikker muligheten til å forbedre seg, så tenker jeg at jeg må gjøre noen tester med jevne mellomrom. Var derfor innom BS i går, og det virker som de har mindre og mindre behov for å skape en levende butikk. Før hadde de til og med lekeområde for barn, nå er det nesten ikke varer igjen i hyllene i den lille delen av butikken som fortsatt er åpen for publikum. Det var ille da jeg først starta denne tråden, nå er det verre.

Men han som hjalp meg, var forsåvidt behjelpelig. De hadde ikke nøyaktig de delene jeg var ute etter, så han hjalp med å finne alternativer. Fortsatt et par unøyaktige uttalelser om råvarer. Det skulle vært et kodeord man kunne si som ga signal om at "Halvsannheter blir lagt merke til"
Det er stusselig å gå innom der nå:(.
 
Jeg har opplevd mye av det samme selv noe som er trist. Før var det mulig å få tak i råvarer eller deler på dagen hvis det viste seg at det var noe som manglet hjemme. Noe som har reddet flerre av søndagene jeg har brygget på impuls og ikke planlagt i forveien. Når det er sakt så ble min bryggedag reddet i går av BS i Oslo som da ikke hadde inne de delene jeg måtte ha tak i, men tilba meg delene fra en utstillingsvare. Så kundesupporten har ikke tapt seg selv om det kan være mangler i hyllene.
 
Det ser mer og mer ut som om vi går mot et netthandelbasert system. Perfekt tilpassa dem som ikke brygger mye, og som baserer seg på sett:(. Det er vel der penga ligger.
 
Det ser mer og mer ut som om vi går mot et netthandelbasert system. Perfekt tilpassa dem som ikke brygger mye, og som baserer seg på sett:(. Det er vel der penga ligger.
Kan bare snakke av egen erfaring, men jeg har lagt merke til at BS Kristiansand har gått nedover de siste årene. Jeg har samtidig sett at Ølbrygging i Grimstad har gått mer og mer opp. Jeg var 1 av de som kom fra BS og gikk over til Ølbrygging.

For min del handlet det først og fremst om utvalg og leveringstid, utvalget til BS gikk sakte, men sikkert nedover og flere og flere varer som burde stå kaldt sto fremme i butikken, sommer som vinter.

Ølbrygging har jo også gjort et sjakktrekk i forhold til Kegland produkter, de var tidlig ute og har ordnet seg litt av en avtale. For å nevne 1 eksempel, så var det ølbrygging som fikk alle BrewZilla gen 4 maskinene og deretter sendte videre til andre butikker, eneste kravet fra Keglands side sånn jeg har oppfattet det, var at Ølbrygging måtte vente med slipp til de andre butikkene hadde fått sine på lager, og det er vel ingen tvil om at kegland enda vokser.

De har også et godt forhold til Lallemand, sikkert gjennom kegland, og det gjør jo at de har vært tidlig ute med mye, som besøk og live streamer fra egen butikk med både kegland og Lallemand.

Om dette er relevant i forhold til at BS Kristiansand legger ned nå, det aner jeg ikke, men er vel sannsynlig.

Samtidig så syns jeg butikk, med både utvalg og plassering av varer, er mye bedre hos Ølbrygging. All gjær er bestandig i kjøleskap, det samme er humlene. De har utstilt de fleste kjente bryggemaskinene, men det er ikke til å stikke under en stol at det er kegland og Lallemand varer de helst vil selge, som er greit for min del, jeg liker begge selskapene.

I tillegg så utvider de stadig, større bryggerommet som besøkende kan titte innom, grilling, pizzasteking og Tore må jo være den kuleste ansatte jeg har møtt i en hvilken som helst bryggebutikk.

Lurer dog hvor jeg skal få fylt gass nå som BS Kristiansand legger ned:(
 
Tja... Jeg kjøpte en 2,6kg flaske på ølbrygging og bytter til en full der for 300,- når den er tom...
De har den muligheten ja, sendte de en melding for en time siden og spurte om de hadde planer om å starte med fylling av CO2, men da er vel sjansen for det liten, siden de har en bytteordning.. Får se hva de svarer, er jo litt trist å måtte kjøpe ny flaske og ikke minst gå ned til 2,6kg, men takk for tips :)
 
Malt blir håpløst å kjøpe, frakta dreper. Fersk gjær i posten? 2 uker på varmt mellomlager? Tenker det er viktig å handle lokalt om du har muligheten, selv om prisen på tørrgjær er litt høyere per pakke. Totalløsningen på sikt viser at lokalbutikken vinner på pris også.
 
Sist redigert:
Tilbake
Topp